Dus we zitten niet naar een spannend spel, maar naar een geregiseerd slecht toneelstukje te kijken. Ik geloof er niets van. Ik denk dat de rol van de productie hier sterk overdreven wordt. Bovendien zou er ook sprake zijn van misleiding. Als Simone een groen scherm krijgt, moet ze daar uit af kunnen leiden dat ze een deel van de grave n goed beantwoord heeft. In ieder geval beter dan bij een rood scherm. As eigenlijk het scherm rood was, is ze dus op het verkeerde been gezet.
Mijn conclusie is dat Simone de mol is of dat ze werkelijk de test goed gemaakt heeft en het groene scherm terecht was.
Dat is niet wat we zeggen.
Er is een aflevering nodig waarin niemand afvalt, of waarin iemand terugkomt. In aflevering 1 haalden niet alle duo's de vrijstelling dus viel er wel iemand af. In aflevering 2 werd Ron niet teruggehaald. Etc etc
Dus om ervoor te zorgen dat deze aflevering echt niemand zou afvallen, moesten de kandidaten eerst de test doen, voordat de laatste opdracht werd gespeeld. Stel Jan heeft dit het slechtst gedaan en zou dus afvallen als hij zijn scherm te zien krijgt. Dan kan de productie de mol influisteren dat het heel belangrijk is dat Jan zijn scherm niet te zien krijgt, dus dat Jans naam op groen gedraaid moest worden bovenin het gebouw.
Simone heeft groen, want ze heeft de test niet het slechtst gemaakt (of ze is de mol). Het is absoluut niet zo dat zij eigenlijk rood had moeten zien op de laptop van Art.