Wat mij daar opviel en ook wat merkwaardig vond, was dat er in het begin 2 machinisten (of mensen op de machinistenplaats) te zien zijn, en later maar 1. De machinist waar jij op doelt vond ik opvallend in beeld gebracht toen de trein al was aangekomen, een sfeerbeeld van achteren als hij in het perronhuisje zit. Was hij ergens anders ook nog nadrukkelijk in beeld?
Ik heb het net weer teruggezien. Heb mij vergist door hem machinist te noemen. Sorry! Ik bedoelde de man die roerloos in het kantoortje zit en vrij lang in beeld is.
Er zijn een paar opvallende dingen. Boven de deur naar het kantoortje staan een paar letters. In de laatste 3 letters kun je het woord Jan herkennen. Er staat natuurlijk iets anders, dat snap ik. Is meen ik al ergens gepost.
Als de man uit beeld is zijn er een paar schakelaars te zien, die eveneens vrij lang en uitvergroot in beeld zijn. Naast de rechter schakelaar zijn vaag wat letters te zien. Ik kan het niet uitvergroten. Iemand anders misschien?
Op de klok is het 6 minuten vóór 17.00 uur. De secondewijzer loopt achteruit i.p.v. vóóruit.
Links naast zijn pet zie je een Y vorm.
Op de vensterbank staat een colaflesje. Cola = Olca en de Y erbij maakt Olcay. Ik geef toe, we zijn niet dol op dit soort "hints". Maar ik had al steeds het gevoel dat er iets met deze man en het kantoortje aan de hand moest zijn. Later is het flesje weg, voor zover te zien.
Boven zijn hoofd hangen een aantal tekeningen die met personen, treinen en spoorrails te maken hebben.
Links aan de muur hangt een bordje met, voor mij onbekende, tekst.
Een telefoon komt ook prominent in beeld met daarnaast een paar dingen aan de muur die ik niet kan thuisbrengen.
In dit kantoortje moet de test worden gemaakt.
Als Ruben binnenkomt zie je naast het raam een Madonna met kindeke.
Als Stine en Simone er zitten zie je het logo van de MOL op de achterkant van de laptop. Bij Jan en Ruben zie je het niet. Als Olcay aan de beurt is voor de test komt de Madonna duidelijk in beeld. Als zij de test heeft gemaakt komt er een close-up van haar gezicht en het beeld gaat dan langzaam naar beneden naar het logo van de MOL maar nu groot in beeld.
Het zal wel niets zijn maar "ik wilde het toch in de groep gooien"