Juiste combinaties zijn: 1 & 4, 2 & 6, 3 & 7, 5
Team Simone & Ruben.Als Simone bij 4 komt aanlopen zegt ze meteen dit is 1. Ruben twijfelt hier nog over. Verder zien we van het stel Simone & Ruben niet zo veel over de combinaties. Als ze weglopen bij 5 zegt Simone zelfs dat ze nog geen combinaties hebben gehoord.
Team Olcay & JanOlcay schept wat verwarring als ze bij 4 weglopen door te zeggen dat het 5 is. Jan is hier mee oneens en ze controleren. Het is inderdaad 4. Nu waren ze er anders ook wel bij het aankomen bij 5 achter gekomen dat de vorige 4 was, dus lijkt me sowieso een hopeloze molactie, dus daardoor zou ik eerder denken aan een oprechte vergissing.
Als Olcay & Jan bij 6 komen herkennen zet het meteen. Olcay zegt dat is twee of drie. Jan koppelt 6 meteen aan 2.
Als Olcay & Jan bij 7 komen dan luisteren ze even en zegt Olcay hee dit is mamaliemoeha dit is nummer 3.
SamenkomenAls ze dan met z'n vieren staan zegt Simone, ik denk toch 1 & 4, Jan beaamt dit en gaat verder 7 & 3 en 2 & 5 dan. Vreemd dat Jan hier 2 & 5 aan elkaar koppelt terwijl ze bij het rondlopen 2 & 6 bij elkaar hadden gezet. Simone lijkt ook nog niet helemaal zeker van 2 en 5 en daarom gaan ze nogmaals naar 2 (3) & 5. Slim als kandidaat om nog een keer te gaan luisteren.
Als ze bij 2 aankomen zegt Ruben overtuigd nee dit is archiea, dit is 6. Kandidaats om de juiste combinatie te maken, of mols omdat je als mol toch wel weet dat die combi gemaakt gaat worden bij het terugkeren bij 2 en maar net zo goed met de eer kan gaan strijken (of twijfel zaaien omdat je weet dat iedereen jou verdenkt en misschien jouw combinaties niet zo serieus neemt.
)
"Maar wat is 5 dan?"Hier ben ik het met Lama eens. Jan is een beetje de aanjager van de twijfel, of gewoon weer haantje de voorste zoals altijd. Olcay wil graag 5 ergens indelen terwijl vooral Ruben maar ook Simone hier op tegen is. Olcay suggereert ook dat het een mix kan zijn, wat meteen weggewuifd wordt. Jan is vrij neutraal maar zegt ook vrij snel dan moeten we dat maar doen.
Volgens mij was dit gewoon lastig voor de mol omdat de andere kandidaten de juiste koppelingen maakten en het met elkaar eens waren hierover. Ik denk ook juist doordat ze in tweetallen hebben gewerkt en Jan & Olcay de juiste combinaties maakte, waar Simone & Ruben in ieder geval deels ook al aan dachten. Jan schept nog wel wat verwarring door de verkeerde combinatie door te geven als ze met z'n vieren zijn, terwijl ze wel de juiste combinatie maakten toen ze bij het koor stonden.