Hahahaha hoe meer ik lees, hoe minder ik weet. Fantastisch toch dit jaar?
Die enige die ik opzichtig vind mollen, en waardoor je het als productie ook nog een beetje kan uitleggen naar publiek straks, is Olcay. Maar Jan heeft ook zeker rare dingen, en altijd die posities waarin hij als eerste begint of meteen de lead neemt met alles.
Heb een paar opdrachten teruggekeken, en daarin zie ik in Ruben geen mol, maar tja dat zegt helemaal niks.....
De opdrachtjes die ik tot nu toe terug heb gekeken, en daarbij heb gelet op deze 3 (hilarisch, ik MOET ook echt het hele seizoen opnieuw kijken om een mol te ontdekken):
Markt: Jan schermt de briefjes en pinnetjes af, oppert dat er twee gelegd moeten worden. Olcay zaait verwarring met man/vrouw, en Olcay laat heel opzichtelijk 500E in de enveloppe zitten
Rode draad: Jan gaat als eerste en boezemt angst in, Ruben durft niet, Olcay gaat meteen heel enthousiast na Emilio toch (die waarschijnlijk het geld heeft meegenomen. Hier vind ik Olcay het meest verdacht.
Woordzoeker: Olcay doet helemaal niks, zaait nog wat verwarring met Tbilisi, Jan gaat meteen fanatiek als eerste aan de slag en kalkt de letters te goed weg. Ruben zie ik hier niks raars doen.
Ladas met Lading: alleen Jan verdacht die zijn auto helemaal volstouwt met troep, en er dus echt geen persoon meer bij kan. Terwijl hij er ook wat uit had kunnen halen en iemand op de bijrijdersstoel had kunnen neerzetten.
Chaos: Ruben is penningmeester en heeft daardoor invloed op het spel. Olcay gaat af met veel geld, dat is verdacht. Jan minder verdacht, die had met geld op zak gewoon als eerste binnen moeten komen, dit vind ik weer onmols.
Tijd is geld: Ruben gaat af met 50E, Olcay met 750E. Beiden verdacht, waarbij Olcay meer geld verspeeld. Jan vind ik echt onverdacht, hij had wel wat kunnen verzinnen ipv duwen toch? Of een gigantisch mislukte opdracht voor de mol. Wel verdacht dat dit de auto met minste benzine was, dat klinkt als hulp van de productie wat dan weer verdacht kan zijn.
Geldstroom: Jan maakt een snoekduik, en verliest daardoor tijd, zeer Mols. Ook dat hardop noemen van kleuren/ landen en dan snel een foutje maken. Olcay pakt er twee, en ook de verkeerde. Beiden weer Mols, en Ruben weinig Mols in mijn optiek.
Tunnelvisie: Olcay rent er meteen vandoor, is heel directief en fanatiek, waardoor er ook tijdsverlies is. Ze rent helemaal naar boven, de verkeerder weg in, dit is Mols. Onmols is dat ze kandidaten wijst op een goede plek voor een hint, bij de ridders en zwaarden. Jan heeft de hele tijd de telefoon in zijn hand, en drukt deze wellicht ook weg wanneer de aanwijzingen binnenkomen? Onmols: dat hij ze op de goede weg wilt wijzen bij de 5e straat links, alhoewel ik dit niet zeker weet.
Deze lijst is lang niet uitputtend, ga vanavond weer verder kijken. Maar ik wilde even alles nogmaals samenvatten voor mezelf, wat ik heb gezien tot nu toe. Mijn conclusie: ze hebben allemaal hun dingetje. Maar ik vind Ruben het minst Mols. Dat gaat mij waarschijnlijk nog duur te komen staan
Olcay gevoel: zij zorgt ervoor dat de grootste bedragen niet in de pot komen, kan een vernieuwende mol strategie zijn
Jan gevoel: zit vaak op goede posities, neemt lead, en graait hier en daar wat weg waar mogelijk, Ruben zit op hem als mol wat het ook aannemelijker maakt dat hij het nog kan zijn.