Nu mijn tunnelmol (vanaf aflevering 1 vol op Simone gezeten) eruit is, hoop ik dan maar dat het mijn wensmol Jan is. En als dat zo is is ie mogelijk de beste Mol ooit. Dit overzicht helpt me er in geloven.
Dat Jan de Mol niet is omdat hij als eerste tussen die flats ging bungelen vond ik nooit een erg sterk argument. Juist omdat die gedachte zich makkelijk opdringt is het heel erg slim. Het enige wat de Mol hier zo kunnen mollen is het met de juiste enveloppe niet halen. Maar een Jan die het niet haalt is gewoon niet geloofwaardig. Dus dan maar hopen dat men voor de groepsvrijstelling wil gaan (zelf uiteraard ook daarvoor kiezen). Dat is niet gelukt. Dan was de enige geloofwaardige optie gewoon gaan. Als eerste, maar uiteraard niet met de goede enveloppe. Tikkeltje aandikken dat zelfs 'een idioot als hij' het eigenlijk best eng vindt, hopende dat dat zo veel mogelijk mensen afschrikt. Zei Emilio niet dat hij duidelijk aan de enveloppe kon voelen dat die inhoud had? Maakt het alleen maar verdachter dat Jan die dan niet meegenomen heeft. Missie helaas niet geslaagd en pijnlijk want een dure opdracht. Maar dat geldt voor wie de Mol ook was. Ik vind het in ieder geval een betere Moltactiek dan afwachten tot de enveloppe al over is ... en dan alsnog je verdacht maken door niet gaan :-) Tsja, of het moet Olcay zijn, ook geniaal, maar nee, doe mij maar Jan ...