Wat ook echt anders is dit jaar: een doorlopende hint.... die hebben we ook nog niet gespot zoals de vissers bij Susan, het kettinkje van Kim met 10/x etc. Interessant seizoen
Of heeft ons mollootschap aan scherpte en kwaliteit ingeboet?
Nou, die is er wel hoor! De
zebrahint. Het valt me inderdaad wel tegen dat er meteen zo lacherig over werd gedaan en hij eigenlijk nog steeds onder de mat ligt... Ik houd het er maar op dat het te maken heeft met het feit dat zoveel mensen toen nog in de Stine- en Simone tunnels zaten.
Het doorlopende eraan:
- Vanaf afl 1: opvallend veel gestreepte bovenkleding bij zowel kandidaten als passanten, en zelfs Art.
- Afl. 1: Rubens allereerste woorden als ze eenmaal buiten zijn: "Daar is de zebra". (Die kunnen hem eventueel ook door Olcay in de mond zijn gelegd, door er even tevoren naar te vragen)
- Afl. 4: De hint zelf, een "vooruitzicht" naar de Mol. Vanaf
hier. Het grappige is dat ik hem eerst alleen aan Ruben koppelde, maar later zag dat hij ook naar Olcay uitgelegd kan worden. (Zelf doe ik naar allebei, om veel redenen).
- Afl. 5: Een zebra op de muur boven het hoofd van Ruben en Olcay aan het begin van de aflevering.
- Afl. 6: Een terugverwijzing naar de zebrahint op de muur achter Art, waarin alle belangrijkste elementen van de hint te zien zijn (zebrahoofd, een ruit, en de letter M erboven). De ruit en de mol-aanduiding zijn zowel bij zowel Ruben als Olcay te zien.
- Afl. 7: Geen zebra maar wel kindertekeningen met een tijger (ook gestreept). Opvallend op de tekeningen zijn de letters M, die niet getekend maar gestempeld of geprint lijken.
- Afl. 8: Nog niet teruggekeken.
Een andere doorlopende hint is toch zeker ook de
schaakhint. Overeenkomst tussen beide: het element zwart-wit. Het verschil is wel dat het bij de schaakhint regende van de interpretaties naar die en naar die, waarvan de meeste inmiddels fout bleken te zijn. Zelf leg ik hem uit als "de koning en de dame staan allebei verkeerd". Maar als hij beter geduid kan worden, dan merken we dat nog wel.
Ze zijn de doorlopende hints echt niet vergeten dit jaar!