Italy (Annalisa) – Sterk refrein.
Ireland (Thin Lizzy) – Lekker, tikkeltje gedateerd. Jammer dat de introtekst mist.
Luxembourg (GEZZA) – Lana, dacht ik in het begin. Toen kwam de beat erbij. Jammer, want hoe mooi was dit geweest met een beter refrein en minimale begeleiding?
Brazil (Tulipa Ruiz) – Begint lekker, daarna snap ik het niet meer zo goed.
Slovakia (Emma Drobná) – De zanglijn vond ik niet zo sterk.
Finland (Sonata Arctica) – Leuk, dacht ik, Sonata Arctica. Maar het is toch wat gedateerd en ook niet overal even zuiver.
France (Pomme) – Ik vond het wat apart (maar om het goed te maken: hier zijn wat bloemetjes
).
United States (Halsey) – Het weet mij niet te boeien (sorry).
Mexico (Samo) – Net als de zee in de clip kabbelt dit nummer een beetje voort.
Germany (Adel Tawil) – Het blijft wat vlak allemaal.
Burkina Faso (Bill Aka Kora ft. Joss Stone) – Komt niet echt los en de samenzang wringt.
Indonesia (Heiakim) – Grappig (voor een keertje) -edit- nee sorry, ik blijf dit grappig vinden.
Canada (Hedley) – Bij de autotune in het begin haak ik eigenlijk al een beetje af.
Colombia (Morat) – Hoge gunfactor, maar het nummer zelf blijft voor mij wat gezapig.
Bulgaria (DARA) – Leuke pakjes
. Geen slecht nummer, maar gewoon niet mijn muziek.
Portugal (David Carreira) – Ik vind dit wat ongemakkelijk / word er wat ongemakkelijk van.
Turkey (Uğur Etiler) – Doet mij teveel aan Tarkan denken.
Belgium (Niels Destadsbader) – Dit is wel heel erg suikerzoet. Ik voel mij emotioneel gemanipuleerd.
Croatia (Zsa Zsa & Vanna) – Er zit helemaal niets in dit nummer wat mij aanspreekt.
Austria (Falco Luneau ft. Yanou) – Wat een vreselijk blij ei en het nummer vind ik ook al drie keer niks. Mag van mij 25 Lightyears Away blijven.
North Korea (Moranbong Band) – Respect voor deze inzending. Twaalf punten voor lef, helaas geen voor het liedje.
Estonia (Kerli) – Turn down the bass (please).
Israel (Gad Elbaz ft. Nissim) – Rap overload.
Netherlands (Teach-In) – Dit soort nummers zijn voor mij een reden om het echte songfestival te mijden.