Team Switserland
Gefeliciteerd SanderFMC!
Fun fact: het had weinig gescheeld of ik had een heel ander nummer ingestuurd. Oorspronkelijk had ik een nummer uit een ander land op het oog dat ik eigenlijk beter vond, maar vlak voor de deadline (her)ontdekte ik door puur toeval dit nummer en dacht ik: dit moet ik insturen, dit gaat sowieso goed scoren. Precies 6 minuten en 22 seconden voor de deadline verstreek wijzigde ik mijn keuze. Sorry aan degene die oorspronkelijk Zwitserland had als tweede of derde keuze
Dat was ik (ik had Zwitserland op 2.) Ik kreeg om 5 voor 8 te horen dat ik mogelijk een 4e keuze nodig had. Ik heb de loting afgewacht, ik kreeg echter mijn eerste keuze.
Weer complimenten aan Fabiann dat ie lekker de spanning heeft weten op te bouwen. Top organisatie weer
En iedereen die me punten heeft gegeven, bedankt!
Overall gezien was het weer een heel geslaagd songfestival, met een hoop liedjes die ik nog heel vaak ga beluisteren. Pleit mijn inziens ervoor dat vrije keuze een goede zet was dit keer. Maar van mij mogen we volgende keer ook weer random doen, voor de afwisseling.
Ik lees klachten over de voorspelbaarheid van liedjes. Dat zal je altijd houden. Maar ik vind niet dat je me (en anderen) er op mag afrekenen. Ik zelf kies wat ik leuk vind. In dit geval is mijn keuze echt gebaseerd op aan een goede herinnering. Mijn huidige liedje doet me terug denken aan een van de mooiste dagen van mijn leven, toen ik door de Indian Summer in Canada reed, met een zonnetje, 25 graden en geen zeurende mensen om mij heen. Toen kwam dit nummer op de radio. Dus heb ik m ingestuurd toen ik mijn eerste keuze kreeg toegewezen. Dat de meerderheid het saai en voorspelbaar vind, so be it, dat maakt me niet uit, ik ben er happy mee. Tuurlijk wil ik winnen, maar dit spel blijft zo onvoorspelbaar. Maar een ding wil ik niet en dat is afgerekend worden dat ik geen gewaagd land wil nemen ala bijv Kenya, India of Mongolië, want dat zal ik zelf niet snel kiezen. Want daar liggen mijn interesses niet.
Mijn tip als je wil dat we meer liedjes uit bijzondere landen moeten insturen: een goede promo actie houden voor een random Azië/Afrika festival.
. En dan sws zelf meedoen.