SanderFMC, van harte gefeliciteerd met je terechte overwinning! Misschien vond niet iedereen het mooi (maar ja, dat heb je als 36 mensen meedoen aan iets als dit: 36 deelnemers, 36 meningen), maar ik vond hem heel mooi! Dus op naar Zwitserland volgende keer!
En Fabiann, weer bedankt voor een leuke editie.
En zelf ben ik dik tevreden met mijn 20ste plaats met zelfs tweemaal douze points!
Molduck, Niuno, Wouterv, Mollenmania, HappyDutchman, FrankLapidus, Radjon, Convans en Kaaasje: bedankt voor jullie punten!
En hoe ik mijn punten verdeel? Ieder liedje kan in 4 categorieën punten krijgen (muziek, zang, de combinatie van die 2 (past het bij elkaar), en overige zaken (originaliteit, tekstje, enz) tot een maximum van 40. Daarnaast zijn er maximaal 2 bonuspunten te verdienen voor originaliteit en voor eigen taal (al geef ik die vooral aan landen met een minder dagelijkse taal)
Maar je leeft wel écht in je eigen wereld LdH. In een wereld met Hongkong
Laat ik zo zeggen: ik had mijn eigen nummer ook geen punten gegeven... Bij mij zou het zo rond plaats 18 geëindigd zijn.
Daarnaast hou ik er zelf erg van als er in de eigen taal wordt gezongen (behalve Spaans vaak ), maar die mening wordt volgens mij ook niet door iedereen gedeeld...
Bij mij wel hoor! Ik zoek ook het liefste een nummer op in de eigen taal (vandaar ook geen Engelstalig liedje uit België, waarvan er inderdaad genoeg goede te vinden waren), en liedjes die in de eigen taal worden gezongen krijgen zeker bij de wat meer bijzondere talen altijd een bonuspunt!
Dat je België zonder enige vorm van gêne durft in te sturen overtreft elke vorm van gewaagdheid
Ach, ik ben ermee op een 20ste plaats geëindigd. En gelukkig ook zoals gehoopt boven mijn nummer 36 van de lijst.
Voor de volledigheid de lijst van minst divergent naar meest divergent:
33. LdHmolletje (135%)
Mede dankzij 50% van de punten van Luxemburg...