Slechts 1 échte speuropdracht, dus daar heb ik me dan ook op gestort.
VragenspelIk heb een overzicht van alle vragen die in beeld zijn + de 2 keuzemogelijkheden. Groen staat voor juist, oranje voor onzeker, rood voor fout (al heb ik nog geen fout gevonden).
Opmerkingen:
1. Op een bepaald moment zien we Olcay met 2 puzzelstukken in haar auto, maar we hebben nooit haar 2e vraag gezien. Heeft ze daar een fout puzzelstuk genomen en mochten we dat niet zien?
2. De allereerste vraag die we zien (tijdens Art zijn praatje) gaat over het bouwjaar, maar zien we nooit terug. Deze is dus mogelijk van Olcay of Ruben waarvan we een vraag missen bij ieder. Ik kan het niet achterhalen omdat de puzzelstukjes die er onder hangen tijdens de opdracht onder Olcay's 4e vraag zijn komen te hangen over het aantal toeren van de auto.
3. Ik heb reeds gecontroleerd dat Jan zijn type auto ook 3 poken heeft. Dat ziet U hier:
4. Wanneer Ruben terugkeert om zijn puzzelstukken op te pikken, hangen er geen meer aan de paal. Waar is dat tweede?
Puzzel leggenIk heb ook de puzzel proberen leggen op basis van de vormen van de stukjes en dat geeft het volgende resultaat:
Al ben ik er 100% zeker van dat iemand anders dit mooier kan tekenen deze week.
Ik heb natuurlijk ook geprobeerd te kijken naar vertalingen van die puzzelstukjes, maar ze zijn geschreven in Asomtavruli en Nuskhuri. 2 oude Georgische alfabetten die sinds de 11e eeuw uit omloop geraakt zijn. Ik neem aan dat dat voor die regio daar niet geldt, maar in ieder geval is Google Translate je vriend niet meer.
Dus ik wil gerust de vertalingen bij elkaar puzzelen (je kan met de wikipedia pagina kijken welke nieuwe characters corresponderen met die oude), maar niet in mijn eentje, want dat wordt te veel werk.