Volgens mij is iets dergelijks (gelukkig) alleen bij Klaas voorgekomen. Ik ga ervanuit dat dit eenmalig was omdat er toch een hoop kritiek op kwam.
Laat ons dat inderdaad hopen.
Over de waarde van de puzzelstukken: misschien hadden ze beter letters kunnen doen ipv woorden. ‘Moliti x’ (Moliti kruispunt) bijvoorbeeld, maar dat is iets opdracht-inhoudelijks.
Ja, akkoord. Nu ik weet hoe de opdracht volledig in elkaar zat, vind ik het maar een simpele opdracht eigenlijk. De vragen waren 1-2-3 op te lossen bijna en 2 puzzelstukjes bevatten zowat 95% van het antwoord.
Dan is tijd rekken al de enige mogelijkheid.
Eens! Ik hoop dat het een cadeautje voor echte grondige speurders was...niet nuttig voor het spelverloop, maar wel bewust.
Voor de uitslag van de puzzel maakt het niet uit, dus niet mols... het is geen nepmollen (want hij stuurt Olcay juist richting Ruben steeds), het is totaal niet kandidaats (want hij was zeker van het type auto)
Het is eigenlijk een actie waar je niets mee kunt he.
Het kan geen nepmol zijn, maar een Mol had deze switch bij een ander stukje gemaakt.
Nu was ik gisteren best wel enthousiast over mijn vondst, maar met iedere letter die ik hier typ, vraag ik me toch meer en meer af of er wel iets in zit.
Het zou zo maar kunnen. Er zitten misschien nog meer fouten in die we niet hebben ontdekt.
Of spoilers. Het laten zien van de keuzes van de kandidaten (wat was het ook alweer, $5000 of een groepsvrijstelling?) in opdracht 4.2 was misschien een aanwijzing van wie de finale in ieder geval niet zou halen. Bij de drie finalisten lieten ze dat in het midden, als ik het me goed herinner.
Juist en dat bracht me wel aan het twijfelen over Simone de week voor ze afviel (en terecht dus). Al was ik er echt van overtuigd dat het Simone moest zijn, dus ik heb het nooit als een spoiler ervaren.
Ik denk ook dat 'vooruitzicht' slaat op het feit dat we daar de finalisten ontdekken.