Iran? Dat lijkt me een heel erg mooi molland
Iran is inhoudelijk zeker geschikt! Maar het is een bureaucratische ramp wat betreft filmen. En nog iets misschien wel veel belangrijkers: eens je in Iran bent geweest, verlies je daarna het recht om visumvrij naar de VS te reizen. En aangezien wij westerlingen daar nogal vaak naartoe gaan, denk ik niet dat de Mol-makers naar Iran zullen gaan. Deze regel geldt overigens niet alleen voor reizen naar Iran, maar ook voor reizen naar Soedan, Irak, Jemen, Libië, Syrië en Somalië.
Maar dan niet via Libanon, denk ik, met Syrië en Irak ertussen. Als het voor Rik een tussenstop zou zijn, zou ik eerder een land ten zuiden van Libanon verwachten, en dan vooral Egypte (het dichtbevolkte deel is redelijk 'veilig') omdat daar veel op wordt gevlogen vanaf Beiroet.
Maar ik ga er idd ook vanuit dat het een dwaalspoor is
Egypte denk ik ook niet. Het zou inhoudelijk een ideaal land zijn voor Wie is de Mol?, iconisch en mysterieus, maar net als bij Iran denk ik dat je ook in Egypte echt teveel rompslomp hebt. Zo mag je daar niet met een drone vliegen en bovendien kost het echt duizenden dollars om vergunningen te krijgen om te filmen bij die historische sites.
Ik denk niet dat redelijk 'veilig' genoeg is, denk dat ze het Midden Oosten niet zullen aan doen.
Ik ben het met je eens wat betreft dwaalspoor Amethist.
De afbeelding die Rik heeft gepost, van die dame in dezelfde pose zijn er aardig wat verschillende te vinden op de diverse zoekmachines
Nou, zeg dat maar niet te vroeg! In ieder geval de Verenigde Arabische Emiraten (Dubai, Abu Dhabi) en met een beetje geluk ook Oman lijken me haalbaar! Bahrein en Koeweit zou ik ook nog niet uitsluiten. En vergis je niet: vorig seizoen werd in Georgië gedraaid, dat ligt ook in een gespannen regio!