Geweldig om te zien hoe de gedoodverfde winnaars (Zweden, Griekenland) zo ingemaakt zijn door Finland en Litouwen.
Geweldig Finland! Toen ze begonnen op het halve finale had ik echt zoiets van
"Nee!!!", maar ik vind het gewaagd en hoe vaker ik het hoor, hoe beter ik het ga vinden. Dus ergens hoopte ik dat ze heel hoog zouden winnen, gewoon puur als afstraffing voor die landen die er vanuit gingen dat ze wonnen. Tof dat ze dus gewonnen hebben!!
Ook leuk dat Litouwen zo hoog geeindigd is. Het nummer is echt waardeloos, maar de heren stonden wel vol zelfvertrouwen op het podium. En zeg nu zelf: zo zelfverzekerd zingen dat je gaat winnen, dat is volgens mij nog niet eerder voorgekomen.
Zwitserland en Ierland hadden heerlijke zoetsappige zwijmel songfestivalnummers. Duitsland vond ik ook wel grappig.
De shakira-clones van Oekraine en Macedonie (toch?) mogen van mij de vuilnisbak in.
Rusland vond ik ook niet denderend. Het nummer zelf ging redelijk, maar de uitspraak was v-r-e-s-e-l-i-j-k! Nu weet ik dat engels niet zo makkelijk is voor een Rus, maar je hebt tijd genoeg om er aan te werken lijkt me voor zo'n songfestival.
Turkije was ook een flop. Wat vals zong dat mens!
Ook Zweden vond ik waardeloos. Ooit (100 jaar terug ofzo) zal je vast een leuke vrouw zijn geweest met een goeie stem, maar nu vond ik haar een ouwe doos die er soms nogal naast zat. Prima dus dat ze niet in de top3 zat.
Het boe-geroep van IJsland was zeer terecht. Die overdreven Barbiepop hadden ze wat mij betreft niet naar Griekenland hoeven sturen. Walgelijk.
En Nederland? Zeer terecht dat we niet door zijn. Als je zo'n flut nummer instuurt, is het alleen maar terecht. Net als Belgie (sorry Koekoe), maar dat vond ik ook 3x niets.
Dikke pluim voor de presentatie van Belgie. Wegens mede-presentatie van Paul de Leeuw zijn wij overgeschakeld naar onze Zuiderburen. Leuk gedaan en zeer gelachen met Frankrijk. Zo gingen ze eerst naar hun "zuiderboeren" kijken en daarna werd Frankrijk aangekondigd met:"Er komt zo iets tofs... (iedereen dacht dus aan Frankrijk die als volgende zou komen).... maar eerst... Frankrijk!"
Machtig!