Ik ben echt totaal geen fan van het songfestival, maar toen ik hoorde dat Lordi mee deed ben ik toch gaan kijken, ik vind het ook terecht dat ze gewonnen hebben, tenminste weer eens iets anders
99.5 % van de weet ik veel hoeveel miljoenen Eurosong-kijkers spreken over ruige rockers enz. enz.
"Hardrock Hallelujah" is zeker een mooi up-tempo nummer,maar vergeleken met de honderden speed,thrash en death-metal bands is dit gewoon een soft-Eurosong-aangepast liedje.
Trouwens,vandaag in de krant(spijtig,ik vind het niet terug op de site)
Het kostuum van de zanger alleen is 5000 Euro waard!!! Dus sukkels zijn het niet.
Dan nog iets over de zanger(TOMI PUTAANSUU) "Wij zijn geen duivelaanbidders,ik ga zelfs geregeld naar de kerk" wie kan dat zeggen? ik in ieder geval niet
En de Finnen hebben 40 keer(als ik het goed heb) een "normaal" Eurosonglied ingezonden,maar nooit een behoorlijk resultaat behaald,nu hebben ze het over een totaal andere boeg gegooid,en vlam,meteen prijs.
Velen hebben het ook over een circus,verkleedpartij,maar als ik alle liedjes zou beluisteren op CD zonder beelden erbij te zien,dan zou ik dit zeker het beste gevonden hebben
Andersom,beeld zonder klank: dan zou ik hen niet op de 1é plaats gezet hebben
Maar wel... Macedonië
wiebelende kont en tieten
dat zou mijn nr 1 geweest zijn
maar dat lied trok op niets
Dus, kort samengevat, "Hardrock hallelujah" vond ik het beste nummer. Gewoon rechtoe-rechtaan je ding doen.....