Gisteren bij Eurovision in Concert geweest. Was een erg leuke avond.
Ik stond redelijk vooraan in het midden en kon alles uitstekend zien. Tijdens het wachten was er een hele interessante sfeer door al die songfestival fans.
De publieksfavorieten waren duidelijk. Uiteraard erg veel enthausiasme voor Nederland. Maar ook bij IJsland en San Marino gingen er opeens erg veel telefoons de lucht in. Ook Zwitserland, Spanje, Noorwegen en Finland (of beter gezegd; Darude) vielen erg in de smaak.
Zelf vond ik Israël ook een stuk beter dan ik had verwacht. Maar Vocaal gezien was Duncan toch wel het beste. (Al is de zang lastig te beoordelen in zo'n zaal)
Beetje jammer dat onder andere Rusland, Italië, Azerbeidzjan en Frankrijk afwezig waren. Maar al met al een uitstekende avond gehad.
Cool dat je erbij was. Heb het via een stream gekeken. Overigens echt te bizar hoe een aantal van die telefoontjes in de zaal letterlijk live op internet aan het streamen waren. We hebben haast geen omroep meer nodig voor live feeds. Overigens klonken die telefoontjes nog beter dan de officiele Eurovision in Concert video's op youtube waarin het audio echt ruk is en alles de distortion in gaat, omdat ze het audio direct van de mixer hebben genomen...
Ik vond overigens Spanje echt te gek en goed werken in zo'n zaal en tussen veel zangers die echt niet goed zongen vond ik Zena van Belarus er wel echt positief uitspringen. Vond haar erg goed, gaf een goede show en klonk heel zuiver. Het nummer kwam ook goed tot z'n recht in zo'n zaal. Wordt daardoor beter vind ik. Had ik vooraf niet verwacht.
Overigens was Griekenland wel echt tegen de verwachting in erg slecht kwa zang. Maar het zou me ook niet verbazen dat audiotechniek soms niet helemaal goed op orde was (monitoring etc.), er ging wel het e.e.a. mis kwa techniek zo te zien.
Goede intro voor Duncan van Marlayne en Cornald Maas ook! Super uplifting. En het publiek zong van het begin tot eind mee. Damn, dat wordt nog wat in Israel! Waar haalde Duncan overigens nog de adem vandaan om tussen het zingen door nog even te zeggen 'Can you sing along Amsterdam'...
Oh... en na dit live optreden is Duncan nu nog een procent gestegen bij de Bookmakers! Voor het optreden was het 24%, nu 25%! Da's ook een goed teken! (En zwirtserland gedaald met 1%. Was ook geen goed optreden)
Leuk! Ik zag op een filmpje dat Cornald Maes Duncan bijstond tijdens de interviews. En dat Duncan heel relaxed was.
Leuk. Heb je een link van het filmpje? Vind sowieso dat hij die interviews heel relaxt en vriendelijk doet. En dan te bedenken dat hij er zo'n 50 heeft moeten doen die avond en steeds dezelfde vragen krijgt. Hij creert echt een enorme gunfactor bij iedereen, bij het publiek, bij de jury, bij de andere deelnemers, bij de pers. Ook de andere artiesten waren unaniem lovend over hem.
Anyway, Voor wie dit optreden wil terugkijken, er zijn op youtube veel verschillende videos van, want iedereen hield z'n telefoon omhoog, maar volgens mij is die van Wiwiblogs wel de beste (en kijk ook even naar de vele unaniem lovende reacties onder de video, bizar gewoon. Dit is gewoon het anthem van het Eurovisie Songfestival 2019
):
En iemand heeft er ook alweer op gereageerd (die jongen heeft zo'n beetje alle live songs al met reactie opgenomen, nog geen dag later, damn):