Ik weet nog niet of ik vanavond kan kijken, mijn favorieten voor SF 1
1. Tsjechië (vrolijk deuntje en indie vanaf het begin zag ik als kanshebber, maar misschien te afwijkend voor het ESF)
2. Griekenland (ze klinkt een beetje als Adele dat wel verder een inzending die totaal niet typisch Griekenland is)
3. Estland (ja Avicii-achtig ik weet het, maar gewoon finale waardige song)
4. België (gewoon een goed popnummer zoals de laatste jaren wel vaker)
5. Hongarije (ik vond zijn vorige deelname beter, maar nog steeds wel een goede song
)
6. Slovenië (wordt beter naar mate ik het vaker hoorde ook afwijkend t.o.v de rest)
7. Polen (verrassend, totaal afwijkend van de rest en daardoor opvallend)
8. Cyprus (beetje 13 in dozijn pop song, maar blijft goed hangen)
9. San Marino (guilty pleasure
gewoon vrolijk)
10. Finland (ik hoor de Darude sound, dat vind ik fijn maar ik had meer verwacht)
11 Wit-Rusland (blijft hangen, kan nog stijgen als ze niet vals zingt live..)
12. Montenegro (beetje de grijze muis in het gezelschap, kan kleur krijgen tijdens de live uitzending misschien nog verrassen)
13. IJsland (niet helemaal mijn stijl op zijn zachts gezegd, eigenlijk vind ik het vreselijk in combinatie met de act. Al snap ik wel dat mensen dit leuk gaan vinden en dat ze zeker de finale halen)
14. Georgië (tja... misschien verrast de act op het podium nog of zo)
15. Servië (zulke ballads doen me niet zo veel meer)
16. Portugal (ik zal het gevoel en de act met de halve besteklade en maskers wel niet snappen of zo
)
17. Australië (De beat zelf is leuk, haar operakwaliteiten zijn ook prima hoor en het zal waarschijnlijk wel doorgaan, maar eigenlijk vind ik dit echt vreselijk. Ik mis alleen Olaf de sneeuwpop nog op het podium
Ben beter gewend van Australië)
Maar wie ik verwacht dat doorgaan naar de finale zijn: Australië, Portugal, IJsland, Cyprus, Griekenland, België, Hongarije, Estland, Servië en die Serhat van San Marino sneakt ook misschien wel mee