Ik zou het geweldig vinden als Duncan vanavond het meeste punten weet te halen. En niet alleen omdat hij voor Nederland uitkomt, maar vooral omdat ik vind dat hij een ultiem goede en mooie stem heeft en hij ook met een perfect nummer op het songfestival staat. Het is geweldig, en ontzettend mooi. Duncan zelf komt in interviews ook heel symphatiek over. Hij is echt iemand aan wie je de winst helemaal gunt. (En hij heeft op dezelfde school zijn opleiding gedaan als mijn broer, dat speelt ook mee
)
Ik zou natuurlijk een beetje teleurgesteld zijn als hij toch tweede wordt, maar ook daar is wel mee te leven, en alsnog heel goed. Een goede carrière staat al zeker op Duncan te wachten!
Wie is dan de grote tegenstander van Duncan?
- Rusland, hoewel ik zijn act helemaal niks vond. Het leidde alle aandacht af van het liedje, wat zonde is, want nu onthoud je dat hij in een hokje stond rond wat water
. Ik vind zijn liedje wel mooi en hij zingt goed. Hoop verder toch niet dat hij wint,
want hij heeft een paar jaar terug al gewonnen. Huh, ik zie net dat hij in 2016 3e was geworden. Niet goed onthouden dan
- Australië, een van de weinige liedjes die heel verrassend waren in de halve finales. Bij het meeste weet je wat je ervan kan verwachten, Australië viel me positief op. Ze is kwalitatief sterk en de act is goed. Een songfestivalinzending om trots op te zijn voor Australië!
- Frankrijk, ik vind Frankrijk persoonlijk één van de fijnste liedjes op het songfestival dit jaar. Heerlijk om mee te zingen
dus ik zou hem de winst zeker gunnen
- Zwitserland, het nummer is niet zo bijzonder en verre van origineel. Het is qua zang helemaal niet verbluffend. Het is een beetje... zweterig.
- Zweden, ik heb dit nu al zo vaak gehoord. Maar het blijft echt niet hangen. Zang is oké, liedje is oké, act is oké. Niet winnaar-waardig. Het doet een beetje denken aan Oostenrijk vorig jaar, maar ik vind dat Oostenrijk veel meer melodie had in het nummer. Je kon daarbij echt gemakkelijk meezingen en ervan genieten. Zweden blijft nogal mwah.