Dat is dus ook wat ik bedoel. Als een thuiswedstrijd van Vitesse, vooral als die uitverkocht is, al zoveel verkeersproblemen oplevert, moet ik er niet aan denken als Arnhem-Zuid overstroomd wordt met ESF-bezoekers, en alles wat daarbij komt kijken.
Momenteel wordt Maastricht ook overspoeld met toeristen, maar dat gaat 'mondjesmaat'. Gebaseerd op 10.000 bezoekers per concert. Maar toch 40.000 bezoekers per week, in totaal 120.000 (bovenop de toeristen die niet voor de Rieu-concerten komen).
Ik denk dat die concerten de selectiecommisie wel enig inzicht hebben gegeven in hetgeen Maastricht kan ''handelen''. In december hebben we hier Magisch Maastricht, en dat brengt ook wel een behoorlijke hoeveelheid volk op de been, en ''verkeersbewegingen''. In maart trekt de Tefaf een aanzienlijke hoeveelheid bezoekers (die ook in de regio overnachten). Dus het is niet zo, dat er hier nooit iets gebeurt.
Vandaag was het bezoek aan Rotterdam. Ik ga ervan uit dat ook zij hun beste beentje voor hebben gezet. Als Rotterdam het krijgt, zal de commissie daar wel een reden voor hebben.