Zo, vandaag voor het eerst de recap van alle 39 liedjes beluisterd.
Het liedje van Jeangu had ik natuurlijk al gehoord. Ik ben daar niet zo weg van, ik vond Grow sterker. Ik heb wel gemerkt dat ik de liedjes van artiesten die nu weer meedoen, steeds vergelijk met de liedjes die ze vorig jaar zouden doen.
In de eerste halve finale vallen Zweden en Israël positief op.
Malta ook goed, maar ik vond haar vorige inzending beter. Dit liedje doet me iets teveel denken aan Toy. Litouwen valt zo op het eerste gezicht behoorlijk tegen. Zo'n goed liedje hadden ze vorig jaar en dan nu dit... En wat is er met Noorwegen aan de hand? Zoveel betere muziek is daar te vinden...
De tweede halve finale wordt gerockt door Finland, heel nice!
Zwitserland ook weer erg sterk met Gjon's Tears. IJsland is wel weer leuk, maar de hype is voor mij wel voorbij helaas. San Marino valt me ook wel op en maakt volgens mij wel weer kans op een finaleplekje. De rest van deze halve finale is niet zo bijzonder. Bulgarije (een van mijn favorieten vorig jaar) valt jammer genoeg tegen. Portugal voor het eerst een Engelstalig liedje, wow! En Servië is het gelukt om een nóg verschrikkelijker liedje dan de vorige keer in te sturen en die was al abominabel slecht. Om over Moldavië en Denemarken dan nog niet eens te spreken...
De liedjes van de Big Five doen mij verder niet zoveel. Maar goed, ik moet natuurlijk alle liedjes gewoon nog een keer helemaal beluisteren.