Tja, jammer. Hadden mensen dan de verwachting dat Anouk, eenmaal in de finale, diezelfde finale op haar sloffen zou winnen?
De wens is de vader van de gedachte. Natuurlijk hoopte ik ook dat ze zou winnen. Maar dat wilden andere landen natuurlijk ook.
Jammer vind ik de lage klassering van IJsland. Had Legolas, zoals sommigen hem op twitter noemden, het liedje dan toch in het Engels moeten zingen? Niemand die het ooit zal weten, ik vond het moedig om IJslands te proberen. Nadeel is: probeer de taal niet te spreken, je tanden gaan er helemaal los van zitten....
Duitsland zal volgend jaar beslist niet meer met een kloon van de winnaar van dit jaar komen, dat ze dat hebben gedaan, is immers nu behoorlijk afgestraft. Als je wil winnen, probeer dat op eigen kracht te doen.
Jammer dat de plaag van het punten aan buren toespelen, toch weer de kop heeft opgestoken. Maar hoe is dat te voorkomen? West geeft Oost punten en andersom? Schiet je niets mee op.
Heeft Anouk het slechter gedaan dan wij als kijker denken? Nee, er viel weinig of niets af te dingen op haar optreden.
Tja. De ban, al zoveel keer achter elkaar de finale niet halen, die is gebroken. Van dat ''trauma'' is Nederland voorlopig verlost.
Is het een nationaal drama dat Anouk niet heeft gewonnen terwijl veel mensen hoopten dat ze dat laatste wel even zou doen?
Nee. De wereld vergaat niet.........
Ben ik vakjury, en slaan mijn opmerkingen hierboven ergens op?
Nee, integendeel. Het is slechts mijn eigen mening.