Even over de selectie-procedure die mijn inziens cruciaal is:
Het nummer word telkens geproduceerd en gekozen op basis van de artiest z'n eigen subjectieve smaak... toch nog wel een minpunt aan de nieuwe selectie-procedure van de TROS (een bekende artiest uitkiezen en hen m.b.t het nummer geheel vrij laten, carte blanche krijgen schijnt een eis te zijn van de artiesten) terwijl een hit van een nummer toch echt noodzakelijk is i.p.v zo blindstarend focussen op 'een goede artiest' selecteren, net alsof dat een garantie voor succes is. In het buitenland kennen ze onze artiesten niet, het liedje is van belang. Ik ben er toch een voorstander van dat het publiek mee mag kiezen welk nummer het word, desnoods waar de gekozen artiest tussen twijfelt. Mijn tip aan de TROS, niet dat ze het ten harte zullen nemen maar toch:
Zorg dat je talentvolle producers nummers laat maken o.i.d, laat dat niet enkel door de artiesten zelf doen, en laat een grotere groep de doorslag geven welk nummer het word. Een soort testscenario of het nummer wel aanslaat bij de massa is wellicht té complex maar iets meer investering mag wel, je moet er iets voor over hebben om eindelijk eens die overwinning te halen. Daarvoor heb je maar één ding nodig: een joekel van een hit! Tuurlijk snap ik wel, dat een hit maken nog niet zo makkelijk is, maar investeer meer. Zweden scoort niet voor niks al jaren zo hoog, daar passeren talloze (volgens mij zelfs tientallen) nummers de revu, alvorens een nummer door het publiek uitgekozen word. Aan de andere kant scoorden we ook nooit hoog toen het publiek er wél nog een aandeel in had (echter viel er tussen relatief weinig en vaak enkel bagger nummers te kiezen, kan ook daaraan gelegen hebben) en het succes van 2014 was sowieso niet gebeurd als het NL publiek er een aandeel in had gehad, de grote meerderheid vond het nummer aanvankelijk niks. Maar Treintje's geval was té bizar voor woorden: een weggooi liedje van Anouk werd het! Van mij mag de procedure (m.b.t het nummer) iets strenger worden.
Is inmiddels zeker dat ik wel thuis ben (of er moet iets geks gebeuren) - dus als iemand langs wil komen, be my guest. :: jaja::
Gezellig! Heel RT bij Daisy op de bank