Ik heb net Duitsland eens geluisterd, vergelijk beide introgeluiden eens ik had al meteen de neiging om Titanium in mijn hoofd af te spelen, tot er ineens een heel ander nummer kwam
Dat had ik bij Cyprus (Gravity) vandag. Dat nummer had ik aan mijn Spotify lijst toegevoegd, waar ook Rag'n'Bone Man - Human in staat. Ik begon Human in mn hoofd te zingen op het moment dat Gravity startte.
Voor mij van de eerste halve finale is mijn top 5:
1. Cyprus - waarschijnlijk langer niet voor iedereen, maar ik vond het nummer wel leuk en het past goed in mijn muzieksmaak.
2. Zweden - wanneer maakt Zweden eens een liedje wat niet zo sterk is? Weer een prachtig nummer!
3. België - nooit verwacht dat ik dit ging zeggen, maar na gisteravond is bij mij dit nummer heel erg gaan groeien. De verlegenheid van Blanche past heel goed bij het nummer, alleen de staging is wat saai.
4. Finland - zonde dat deze niet door is. Ik had deze nog liever in de finale gezien dan Portugal :-/
5. Moldavië - toch nog een plekje maken voor deze. Leuk deuntje, blijft in je kop hangen. Leuke staging. Verder niet echt een uitblinker.
Van de niet-echt-eerste-finalisten vond ik het Verenigd Koninkrijk erg goed. Spanje wel leuk en van Italië snap ik niet dat het zo veel verdient. Voor mij een middelmatig liedje, niet meer dan dat.