Wat ben jij principieel ingesteld dan zeg... als (in wezen onzuivere) motieven totaal niet uitmaken voor jou.
Ik heb gewoon iets meer empathisch vermogen denk ik...
Zoals Fabian zegt, als je iets kiest vanwege het feit dat het je eigen familie is, dan is dat pure vriendjespolitiek. Dan kies je het niet 'omdat het een kwalitatief goed liedje is' maar in wezen puur op basis van voortrekken. En dat deugt niet, klaar.
Blijft speculatie. Niet dat ik niet denk dat het geen invloed heeft gehad. Maar omdat het geschreven is door familie betekend niet gelijk dat het niet het beste liedje was. Zo kan je dus nooit iets aannemen van een familielid of vriend zonder dat jij je schuldig maakt aan vriendjespolitiek? In mijn ogen niet.
Als jij dat goed praat, heb je geen enkel recht van spreken om ooit nog schande te spreken over (bijv) vriendjespolitiek tussen Oostblok stemmende landen. Want in wezen is dit exact hetzelfde hoor (de vorm is weliswaar anders, maar in de kern is het exact hetzelfde, namelijk iets voortrekken omdat het verwant is aan jou) maar dit praat je wél goed... dan meet je eigenlijk met twee maten.
Als je zulke drogredenen gaat gebruiken ken ik er nog wel eentje. Als je het zelf niet beter kan, dan kan je niet zeggen dat het een flutnummer is
.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat je, met een liedje moet gaan waar je 100% achter staat. Anders ben je, sterker nog, niet geloofwaardig. Maar puur daarom, is vriendjespolitiek opeens wél getolereerd?
Als je 100% achter het liedje staat dan is er geen sprake van vriendjespolitiek want je staat er 100% achter
Je leest niet goed. Mijn punt was niet zozeer dat het (dan wel de jury's, dan wel de televoters) wel of niet een graadmeter is van kwaliteit, het gaat erom dat jury's méér dan enkel het liedje moeten beoordelen maar óók professionaliteit, live-zang, staging, kleding etc (en hoge punten van jury's dús niet per se een reflectie ervan hoeft te zijn dat ze het liedje goed vinden) de gegeven punten zijn immers niet per se enkel op het liedje gebaseerd. Dát bedoelde ik. Je weet dus helemaal niet zeker of de jury's het liedje zo geweldig vonden. Wie weet scoorde ze op die andere vlakken mega hoog, en ontving het vakje 'Wat vind je van het liedje?' zelf minder punten. Dat weet je helemaal niet.
Jij zegt zelf dat "Europa er geen bal aanvond". Maar dat kan je ook niet zomaar zeggen
. Ach whatever.
Je bent, daarnaast, bepaald niet consequent. Als ik het een flutnummer noem 'is smaak subjectief' en 'maakt het het nog geen feit' maar als jij het een goed nummer noemt, formuleer je het wél als de waarheid #hypocriet (hun fittie was trouwens net op tv)
Ik ben wel een beetje klaar met deze discussie, het wordt heel erg persoonlijk gemaakt. Ik stel voor eerst eens goed in de spiegel te kijken
.