Ik had thuis opgeschreven als landen die door zouden gaan: Israël, Cyprus (helaas, na vorig jaar hebben ze wat mij betreft nu iets verschrikkelijks ingestuurd), Estland, Bulgarije, België, Zwitserland, Oostenrijk, Azerbeizjan, Tsjechië en Griekenland.
Dat betekent dat mijn score een bedroevende 6 uit 10 is. Op Youtube zie ik trouwens wel allemaal comments dat dit de "killer" semi-final was met allemaal goede nummers waarvan er zeker nog wel 2 of 3 door mochten. Zwitserland is dan ook een groot gemis en België vond ik dan ook echt niet slecht. Persoonlijk had ik Cyprus en Estland dan omgeruild voor België en Zwitserland.
Goed, als Waylon in déze halve finale had gestaan had hij het oprecht niet gered, daarvan ben ik overtuigd. Door in de tweede halve finale te staan heeft hij nog een kans om in de finale te komen, maar na de exit van Zwitserland gisteren zou het me niet verbazen als Waylon gelijk naar huis wordt gestuurd.
EDIT: ik zag zojuist de voorlopige verdeling van de finale staan.
-Albanië
-Duitsland
-Estland
-Frankrijk
-Litouwen
-Oostenrijk
-Portugal
-Spanje
-Verenigd Koninkrijk
-Bulgarije
-Cyprus
-Finland
-Ierland
-Israël
-Italië
-Tsjechië
Vier van de top 10 bij de bookmakers op dit moment zitten al in de tweede helft (Israël, Cyprus, Tsjechië, Bulgarije) en dat is echt het uptempo geweld. De langzamere stukken zitten vooral in deel 1 dus Waylon zou daar het meest opvallen denk ik (áls hij in de finale komt).