1. Tess - Stupid (2005, 7de plek)
Vind Tess echt mijn alltime favourite wat betreft het JSF. Het thema liefde was natuurlijk mega-on-origineel maar haar stem was gewoon heel goed, het liedje raakte de juiste snaar, de staging was tof en ik kijk er gewoon heel erg positief op terug!!
2. Ralf - Click Clack (2009, 1ste plek)
Kan niet anders dan in mijn top 3: dat was nou écht een JSF liedje zoals het hoort. En wat weet ik nog goed hoe bijzonder ik het vond om te zien dat we bij het JSF wél goed konden presteren, maar bij de volwassenen steeds niet.
3. Lisa, Amy & Shelley - Adem in, adem uit (2007, 11de plek)
Zó mega bijzonder hoe de meiden hun bekendheid zo goed hebben gebruikt om nu gewoon het prachtige O'G3NE te kunnen vormen. Wat ik leuk vond aan deze inzending was het enthousiasme en het plezier, maar natuurlijk ook de fenomenale uithaal van Shelley! En zij hebben sowieso mijn beste JSF herinnering: want ik mocht aanwezig zijn bij de generale repetitie van de internationale finale in Ahoy! Zo bijzonder was dat toen
4. Klaartje & Nicky - Hij is een kei (2004, 11de plek)
Zonder twijfel de meest cringy inzending ooit, maar wat genoot ik ervan!
Zal ook nooit vergeten wat voor commotie er toen was rondom de bekendmaking van de finalisten toen, aangezien die fout toen werd gemaakt.
5. Rachel - Ik ben een teenager (2011, 2de plek)
Rachel gaf gewoon een heel goed en professioneel optreden toen; ook met die stijger was het gewoon stoer en tof om te zien. Ben heel benieuwd hoe het nu met haar gaat, want ze heeft dus de tweede hoogste positie voor Nederland gehaald toen.
6. Myléne & Rosanne - Double me (2013, 8ste plek)
Toen we deze tweeling instuurde was ik er eigenlijk van overtuigd dat we zouden winnen, aangezien het gewoon zo opvallend was. Nog altijd is het gewoon een leuk en energiek optreden en fantastisch om terug te kunnen kijken.
7. FOURCE - Love me (2017, 4de)
Ze gaven gewoon een leuk optreden en ondanks het feit dat de helft van de boyband geen solo zong in het lied, deden ze het hartstikke goed met een 4de plek! De derde beste notering ooit voor Nederland!
8. Anna & Senna - My family (2010, 9de plek)
Die roze viool vergeten we natuurlijk nooit meer
Het was een origineel liedje en een toffe aankleding, dus kijk er positief op terug!
9. Femke - Tik tak tik (2012, 7de plek)
Was een leuk liedje, maar niet heel bijzonder ofzo. Die draaischijf gaf wel net dat beetje extra, maar verder is het gewoon oké.
10. Roel - Mijn ogen zeggen alles (2003, 11de plek)
De allereerste inzending! Was natuurlijk eigenlijk helemaal geen JSF liedje omdat het daar te volwassen voor was, maar wel een eervolle top 10 plek waard. Het was gewoon een goed liedje en goed gezongen, maar veel te oninteressant. Maar wel mooie herinneringen aan!
11. Shalisa - Million Lights (2015, 15de plek)
De allerlaagste notering voor Nederland binnen het JSF. Vond het geen slecht liedje, maar het was nou ook weer niet echt overdonderend goed. Die laagste notering gun ik haar zeker niet, maar ik had ook niet verwacht dat ze zou winnen ofzo.
12. Kisses - Kisses and dancin' (2016, 8ste plek)
Deze editie heb ik niet helemaal van dichtbij gevolgd en daarom heb ik er ook minder mee. Maar sowieso werd ik niet echt heel gek enthousiast van deze inzending. Leuk, maar niet bijzonder leuk.
13. Julia - Around (2014, 8ste plek)
Ik weet nog wel dat ik de energie mistte toen ik naar haar optreden zat te kijken, want het nummer had dat wel nodig. Ze kwam helaas niet helemaal over zoals het had gekund. Wel een leuk lied, verder.
14. Kimberly - Goed (2006, 12de plek)
Zoals ik al eerder aangaf vond ik haar optreden bij de Nederlandse finale eigenlijk vrij goed, maar viel het qua boodschap toch helemaal weg op het internationale podium. Misschien is dat vele Engels in die liedjes van tegenwoordig dan zo slecht nog niet.
15. Marlissa - 1 dag (2008, 13de plek)
Ik was het van alle finalisten in dit lijstje al het minste eens met Marlissa als winnaar voor Nederland, aangezien ik héél erg voor RReADY - Musical was. Zij werden tweede en nog altijd baal ik er een beetje teveel van dat we hun toen niet hebben ingestuurd. Dus vandaar ook mijn laagste notering voor Marlissa...