Die van Griekenland had volgens mij last van een fikse verkoudheid. Had ergens al live dingen gezien van haar en ze kan echt wel goed zingen .
Katerine was ziek, daarom klonk ze niet zo goed.
Had het inmiddels begrepen. Dat verklaart wel het e.e.a. dan. Stoer dat ze er toch stond dan. Heel professioneel en respect, want je weet ook dat er direct over gesproken wordt en er gelijk honderden filmpjes op youtube van komen die er nooit meer af gaan. Ben niet zo'n fan van het nummer van Griekenland, maar zij lijkt me wel een coole tante als ik de interviews hoor en kan vast ook goed zingen... en dit is zeker artiestwaardig!
Het geluid is bij de filmpjes van EuroVisionary het beste.
Ik vind dit nog steeds onprettig om naar te luisteren. Het is te schreeuwerig. En dan Britten in de reacties Nederland en Nederlanders afkraken en zich afvragen waarom Bigger Than Us niet op nummer 1 bij de bookmakers staat.
Ik ben geen zanger, maar ik denk dat we toch wel met gemak kunnen zeggen dat het nummer van Engeland niet al te lastig te zingen is, maar het nummer van Nederland des te meer. Ieder klein foutje dat Duncan maakt hoor je gelijk. Geen dubbele stemmen of beats op de tape (zoals bijvoorbeeld Belarus wel heeft, ondanks dat die wel erg goed zong of Zwitserland, die het zelfs dan nog wist te verklooien ahum) die het e.e.a. maskeren en ook heel kwetsbaar kwa verschil in toonhoogte, wisselen van kop en buikstem etc. Schijnt enorm knap te zijn hoe hij dit steeds afwisselt en ik zie andere zangers daar jaloers op zijn. Als je naar die filmpjes van stemcoaches en zangers kijkt die Duncan's performance beoordelen zie je wel hoe lastig het nummer van Duncan is en hoor je van professionals unaniem dat het erg knap is wat hij doet en dat hij het ook nog eens heel goed kan. Gelukkig dat de meeste mensen die geen coach zijn dat ook lijken te snappen en waarderen! Dat stemt erg hoopvol!
Overigens lijken er bij Duncan ook wel wat toonhoogte foutjes in het begin te zitten, maar die zijn wel consequent en je ziet 'm aan z'n afluistering (monitoring) draaien en daarnaast was het ook nog eens zijn eerste optreden voor 4000 man, waar ook nog eens veel druk op stond en nadat hij ook nog eens 48 (!!!) interviews moest doen die dag en de hele dag in de weer moest zijn als gastheer. Bizar dat je dan uberhaubt nog een stem overhebt om dit te kunnen!!
Ik denk dat de meeste artiesten zaterdag veel last hadden van slechte monitoring en geluid. En laten we eerlijk zijn, de hele productie van Eurovision in Concert ziet er krakkemikkig uit; kijk eens naar de vidiwall die steeds de verkeerde beelden laat zien en de video die bij de meeste optredens veel te laat start waardoor de video niet meer synchroon loopt met de muziek. En de officiele audioopnames van het concert op youtube. Heel knullig allemaal en jammer, want juist die feed gebruiken andere youtubers om hun 'reaction' over te maken en dat geluid is zo overstuurd, niet om aan te horen.
Overigens was er ook nog een artiest, hoorde ik, die opnieuw moest starten, omdat z'n geluid niet klopte. Het liep dus allemaal niet echt op rolletjes kwa geluid. Wat ik vreemd vind, want zo'n moeilijke klus voor audio was dit zeker niet.
Overigens heb ik heel wat commentaren onder de videos van Duncan Laurence van tijdens het concert gelezen, maar schrijft niemand over de toonhoogtefoutjes in het begin. Dus het was OF in de opnames gewoon niet goed waren en het daardoor anders klonk (op de een of andere manier staat de mic van Duncan ook vaak te zacht in het begin), OF mensen zijn al zo hooked aan het nummer en vergevend en overtuigd dat Duncan gewoon KAN zingen (ik ben daar 1 van), zeker in vergelijking met een aantal andere artiesten tijdens het optreden, dat iedereen er al op vertrouwt dat het in mei sowieso goed gaat komen. Ik hield eerder m'n hart vast dat hij al zoveel live op de radio optrad (een foutje en het staat over heel internet), maar achteraf heel slim om het zo te doen, want we hebben hem nu al zo vaak goed horen zingen dat iedereen weet dat hij het gewoon kan en steeds weer! Dat kun je niet van iedere songfestivalartiest zeggen.
Dank voor het delen van deze youtubelink. Dat zijn inderdaad echt veel betere opnames en nog stereo ook! Klinkt erg goed. Bizar dat ze nog beter klinken dan de originele feed, terwijl ze daar notabene nog de uitgang van de mixer hadden. Zegt ook veel over de kwaliteit van de productie. Maar ik las dat het ieder jaar zo is, dus weinig kans dat ze dat volgend jaar beter aanpakken.
Anyway, thanks voor de link.