Dat was ... repetitief refrein.
Helemaal eens met al je punten. Ik vind Like it een prettig nummer en lekker om te luisteren, maar niet bijzonder op een festival. Maar ik vind het wel beter dan een aantal andere nummers die hoger staan en daar alleen lijken te staan omdat ze boombasstisch zijn of theatraal of gebaseerd op dance-hit-formules om te scoren of omdat een land bekend staat om goed staging. Als je de dance-achtergrond vervangt door een acoustische gitaar, waardoor je de zang beter hoort, valt vooral een nummer als Zwitserland als snel door de mand denk ik. Ik vind Zwitersland in die zin dus ook een prima nummer, maar niet bijzonder.
Dat vind ik zelf niet zulke goede redenen om hoog te staan. Geef mij maar een goed nummer dat goed gezongen word. Dat hoeft voor mij niet over de top, ik vind kwaliteit, goede zang en intentie erachter veel belangrijker.
Friend of a friend zal ik ook niet in m'n playlist zetten en vind ik niet bijzonder, maar gezien eerdere soortgelijke nummers in het festival had ik wel verwacht dat het hoger gewaardeerd zou worden. Maar inderdaad; ze bieden voor winnaars en winnaars zullen het niet worden.
Dank voor je info over België. Dus om het jaar levert Noord of Zuid een artiest? Dat wist ik niet. België is, zeker politiek gezien, wel een bijzonder land he?! Zag laatst Geography now (youtube kanaal met info over landen en met snelheid en humor gebracht) over België en dat was erg interessant. Maar dit wist ik nog niet.
Dat betekent dus ook dat Eliot beter wordt gestaged dan? Da's mooi!
Overigens denk ik zeker niet dat België vooral afhankelijk is van Nederland en Frankrijk kwa stemmen. En dat zie je ook aan hoe hoog jullie (terecht) steeds staan in de eindranking de afgelopen jaren. Zoveel goede inzendingen uit België de laatste jaren. Daar komt nog wel eens een winnaar door, dat kan haast niet anders. En volgens mij als je een echte winnaar in handen hebt gaat dat over alle landsgrenzen en politieke voorkeuren heen. Kwaliteit kun je niet ontkennen volgens mij.