Ik had veel liever gehad dat 99, Bonfire of Call For Love in Oekraïne had gewonnen.
Dit is net als Polen vorig jaar: traditioneel gecomineerd met modern, maar Polen vorig jaar vond ik verschrikkelijk en dit ook.
-
De inzending van Slovenië:
Ik denk niet dat dit veel kans heeft om de finale te halen. Er zaten betere liedjes in de finale, maar de jury koos er daar 2 van uit en alleen die 2 hadden kans om te winnen. Raar systeem.
-
Vandaag wordt de inzending van Polen bekend. Er waren drie halve finales waar de deelnemers covers zongen en de besten door ging naar de finale, alleen waren de finalisten al bekend voordat de halve finales waren geweest.
De hype rondom de IJslandse Daði is opmerkelijk. Er waren opeens allemaal bekende mensen die erover tweetten, waaronder Russell Crowe die linkte naar een Nederlandse website (?). De half-Nederlandse Iva leek eerst de favoriet te zijn met haar operanummer.
Noorwegen had net als Albanië een bedenkelijke finale. In Noorwegen zou de winnaar worden bepaald door online stemmen, maar dat crashte waardoor een jury van 30 willekeurige mensen de 4 finalisten koos die nog kans hadden om te winnen. De online stemmers hebben daarna wel Ulrikke als winnares gekozen. Ulrikke was vooraf al de favoriet, dus ik denk niet dat als het online stemmen niet was gecrasht, er een ander had gewonnen. In tegenstelling tot Albanië waar de favoriet (Elvana) níet heeft gewonnen.
Azerbaijan en San Marino hebben als enige landen nog niks van zich laten horen.