Feit is dat iedereen het erna zal hebben over Finland en niet over Nederland. Hetzelfde geldt voor respectievelijk Kroatië en Ierland. Het is niet per se relevant of het een goed liedje is of een favoriet bij de bookies. Het gaat er meer om dat het ene liedje het andere kan overschaduwen. In dat opzicht niet de beste positie voor Nederland dus. Maar Nederland kwalificeert zich vast wel gewoon op zo'n 8e-10e plaats.
Portugal heeft bijvoorbeeld wel een goede positie, na die twee "tragere" liedjes van Servië en Letland, waar het contrast net in hun voordeel zal kunnen spelen.
Servie heeft wel een te gekke showact, vind ik en Luke zijn stem ben ik best wel fan van
ik denk dat Letland best wel een rot loting heeft tussen de video game vibes van Servie en die leuke act van Portugal in gesandwiched
tweede halve finale, australie is een goede showstopper, Slovenie net na die valse kraai uit polen ook een goede loting en Armenie zie ik het op zich ook nog wel goed doen vanaf de ''death slot'' #2, en alhoewel ze een matig engels heeft, vind ''begu, dugu, lugu'' ook ergens wel leuk klinken, al is het slecht engels van ''be good, do good, look good'' ergens leuke wordplay met de armeense taal
qua show openers, Noorwegen is een goede keuze voor eerste halve finale ja, en Denemarken ook voor tweede, Reiley behoort tot mijn top10 favorieten overigens
Moldavie (Pasha) vs Zweden (Loreen) en ik vind Soarele Si Luna een leukere act en leuker liedje als Tattoo, Loreen zal wel doorgaan maar dit is niet een hele perfecte loting voor d'r denk ik