Deels eens, de lengte idd prima, qua formule, ik wil het wel eens zien, ik ben iig nieuwgierig. Stel dat het bijv tussen Porte en Quintana gaat en die laatste heeft Landa en Valverde mee en Porte niemand, dan kan Porte het zich niet permiteren om op z'n ploeg te wachten. Tenminste dat is het idee, ik vraag me ook af of het werkt. Als het niks uithaalt is er geen man overboord.
Mja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
En wat dat betekent voor bijvoorbeeld teamtactieken, om bijvoorbeeld net een extra mannetje de top-20 in te loodsen. Wat dat betreft wellicht wel een voordeel voor de bredere/diepere ploegen qua kwaliteit, zoals Sky.
Vind het interessant genoeg om eens te kijken of het wat is, en dat ze durven om eens iets nieuws te proberen.
En met 67 kilometer is de rit ook goed te behappen, dus dat limiteert de kans dat de Tour ineens wordt gewonnen of verloren door het nieuwe concept. Aan de andere kant.. de etappe zit wel in de derde week, en bevat twee cols van de eerste categorie en aankomst bij HC. Dat is dan weer wat gewaagder als experiment..
Maarja heel veel hangt ook af van hoeveel plek er tussen de groepen gaat zitten, wat (voor zover ik kan vinden) nog niet bekend is.
Ik ben heeeeeel voorzichtig positief. Maar zou niet in potentieel een sleuteletappe het experiment hebben geplaatst, dat is bijna vragen om klachten.