Inderdaad. Maar als je dan hetzelfde budget houdt, schiet je er waarschijnlijk niet heel veel mee op.
Ik red me wel hoor met een heel stel B-keuzes, maar ik geef het alleen maar aan omdat misschien de diversiteit (bijvoorbeeld al die reserve renners die iedereen hetzelfde invult) er dan nog steeds niet komt.
Ergens gaat een optimum zijn. Bedoel, als je iedereen 250m geeft, zodat een heel wensenlijstje kan worden ingevuld, dan gaan teams alsnog veel op elkaar lijken.
En als je te krap zit, dan worden alle duurdere puntrijke beschermde renners (die we juist hebben geïntroduceerd door ze geen kopman te maken) weer eruit geknikkerd.
Denk alleen dat in beide gevallen alsnog zover mogelijk het actieve team wordt geoptimaliseerd. En pas met heel hoge budgetten er wat in het reserveteam wordt geïnvesteerd -- maar dat op dit punt de primaire teams zo goed en duur zijn, dat ze weer op elkaar gaan lijken.
Oftewel, denk dat er ergens een optimum is (waar we nu heel goed onder kunnen zitten); maar dat ook daar de reservelijst relatief vergelijkbare bagger gaat zijn.