Iedereen die mee heeft geholpen met de organisatie: top gedaan
Ben zelf uiteindelijk nog best tevreden met m'n 5e plaats: vooral na het zeer zwakke begin.
Paar dingen gingen uitstekend, en volledig volgens plan.
GThomas die inderdaad uitstekend reed. Kruiswijk die eigenlijk precies reed naar waar ik m verwachtte. Had m alleen soms in daguitslagen wat hoger verwacht. Latour en GMartin die de voornaamste renners waren die voor het jongerenklassement ging (en Bernal die daar minder voor ging, maar toch redelijk wat punten pakte doordat hij vaak de laatste helper was ipv Poels; dat had ik niet verwacht en dacht dat hij zich vaker zou moeten sparen).
Laporte sprintte lekker mee, hoewel ik misschien nog iets hogere verwachtingen had.
Andere dingen liepen helaas compleet in de soep, waaronder beide kopmannen.
Groenewegen zat bij de eerste paar sprints opgesloten, zodat hij niet voor ritwinst mee kon doen, en een keer achter een valpartij. Dat scheelde eem hoop punten, in dagklassement, en sprint en jongeren tussenstand. Wat ik niet had verwacht, was dat hij vervolgens vol voor etappes ging, en daardoor energie spaarde door niet met tussensprints mee te doen. Scheelde hoop punten voor sprintklassement, en daarmee voor mij.
Yates verbaasde mij, tel, niek, en z'n eigen team door er volledig doorheen te zakken. Die had ik normaal echt top 5 verwacht.
Wissel Mollema had denk ik ook een solide klassement kunnen rijden, maar we zullen het nooit weten na de kasseienrit.
Maar ik was vooral teleurgesteld in Rolland en Navarro. Twee aanvallers, die genoeg ruimte hadden voor om aan te vallen eerder het jaar ook prima gingen.. En nu beide eigenlijk helemaal niets hebben laten zien. Kostbaar.
Wat ik niet goed heb gedaan, is dat ik eigenlijk Colbrelli, Pasqualon, en Cort Nielsen heb overwogen.
Misschien had ik ze niet gekozen, maar had concreet naar ze moeten kijken.
Wat dat betreft weet ik ook niet of ik ze zou hebben gekozen ipv Rolland en Navarro. Heb niets gezien waardoor ze slechte keuzes zouden zijn, dus ik weet niet wat ik over het hoofd heb gezien..
Daarentegen, net als Niek, heb ik Sagan volledig verkeerd ingeschat. Had gedacht dat hij te duur voor het budget was, en heb m verder niet overwogen.
Verder, als ik heel eerlijk ben, zou ik volgend jaar toch overwegen om hetzelfde budget te houden. Denk dat met 5 of 10m meer de verschillen toch in elkaar waren geschoven. Net die elite kopman die je nu net niet kon betalen.
Edit:
Ohja, vergeten:
Ik was echt verbijsterd door Tommeke. Die was, in eigen woorden, helemaal kapot aan het eind van de Giro. Sure, er was een extra week rust, maar om nu alweer naar een tweede plek in een grote koers te rijden.. Respect.
En ook nog eens zonder Kelderman.
En Roglic. Vierde, terwijl hij niet eens z'n jaar had ingepland om voor het klassement hier te gaan. Gewoon een beetje proberen en dan volgend jaar voor het eggie.