We hebben gezocht naar de bekendste persoon van Saudi Arabië om de punten te komen geven, maar de bekendste leeft niet meer en zou ook niet erg welkom zijn na 11 september.
Maar we hebben iemand anders gevonden, weliswaar van een buurland, maar close enough. Hij stond te springen om voor jullie de punten voor te lezen. Graag uw warm applaus voor....
JAFAR! Dames en heren, u voelt zich vast vereerd dat u mij de punten voor Saudi Arabië kunt horen zeggen. Laat ik er dan ook niet al te veel doekjes om winden en meteen van start gaan.
1 puntje werd gegeven aan
URUGUAY: Coole clip. Gezellige muziek.
De 2 punten gaan naar
3 punten zijn voor
4 punten voor
COLOMBIA: Lekker gedurfd en gewaagd in een wedstrijd waar de saaie gitaren altijd hoog scoren! Bonuspunten voor originaliteit dus!
5 gaan naar
EL SALVADOR: Niet verwacht om country uit El Salvador te horen, maar best aangenaam verrast!
De 6 puntjes die werden gegeven aan
CHILE: Fijne vrolijke start van de wedstrijd. Onze voeten begonnen spontaan te hoppen in onze sandalen.
7 voor
SURINAME: Wat een stem!
8 punten zijn voor
MONTENEGRO: rama! Daar houden we hier wel van. En het is dat wij in Saudi-Arabië halfnaakte mannen niet interessant vinden, anders had het misschien zelfs nog punten opgeleverd met die clip!
Op nummer 2 is bij Saudi-Arabië uit de bus gekomen en 10 punten geschonken aan
SOUTH-KOREA: Saudi Arabië heeft het meteen in z'n favorieten in Spotify gezet. En zingen het dan helemaal correct mee: Tsjaborie nen tonaaaai ietsjaborie en amai. Torokjoeso I'm so sorry. Jie sjoggie nah so sorry
En de ultieme top die 12 punten kreeg is voor..........
NEW ZEALAND!!!!!!
Deze heeft Saudi grijs gedraaid! Het zal vast mee geholpen hebben dat de muziek geïnspireerd is op de jaren 80 en 90, de eerste 2 decennia van het leven van yours truly. Oh en deze kunnen we wél goed nazingen
Voor de rest wil ik nog even laten weten dat HDD niet de enige was die met één zeer specifiek genre in z'n land zat. Ik moest het vooral stellen met liedjes als deze:
Lukie meldde het al bij Turkije:
irritant arabisch jingelingetjeEn nogmaals bij Egypte:
irritant arabisch jingelingetjeNou, geloof mij, als je een lied moet zoeken uit Saudi
Arabië, dan kan je bijna niet om de
irritant arabisch jingelingetjes heen! Gelukkig vond ik een artiest op youtube die voornamelijk liedjes a capella covert, wat ook niet bijster origineel was. Dus dan de rustgevende
irritant arabisch jingelingetjesvrije "7aram".
Maar blijkbaar vindt Lukie
irritant arabisch jingelingetjes toch leuker dan géén
irritant arabisch jingelingetjes
Ik zal zo ook de rest van m'n commentaren posten, al zijn die niet allemaal even interessant als wat de rest hier allemaal post.