Ouch, dank om dat niet ingestuurd te hebben!
Ja, ik heb echt heel uitgebreid gezocht. Zegmaar, zeker vergeleken met de hoeveelheid keuze.
Maar het ding is dat ze niet echt aan verschillende genres doen.
Kameroen heeft letterlijk 1 indie zangeres, die woont in.. Londen geloof ik, heeft zichzelf ook vlekkeloos maar nep accent aangemeten, en produceert vrolijke Angelsaksische niemendalletjes.
Daarnaast hebben ze, wederom letterlijk en zonder overdrijven, 1 rock concert per jaar, sinds 2015. In het hele land. Daar doen artiesten mee die vooral rockige covers doen van Urban hits, gemengd met een paar eigen nummers. De eigen nummers hebben zegmaar 200 views op youtube, en de bands werden door een recensent ter plaatse (die rock meer wil promoten) omschreven als ".. Not bad" & "they were about right". Wederom, ik overdrijf niet. Tis.. echt.. eentonig.
Dus ik heb ongeveer 15 nummers kunnen vinden die als indie of rock konden worden bestempeld, en die waren allemaal heel duidelijk een no-go.
Daarnaast waren er waslijsten aan Mokassa. Daarvan heb ik er iets van 25 overleefd, hoewel alles hetzelfde klonk en er geen hoop voor verbetering was, want blijkbaar was dit de essentie van het genre.
En een stuk of 100 urban afrorock afrobeat hiphop r&b rap combinaties. Die over auto's en konten en moneys gingen. Echt heel inspiratieloos. Zal even op m'n lijstje zetten voor morgen om daar de betere voorbeelden van even in het muziektopic te gooien.
En toen vond ik eigenlijk per ongeluk een dude met een gitaar, en die was niet verschrikkelijk, dus na bijna 150 nummers zonder* eigenlijk iets acceptabels te vinden vond ik 't wel mooi geweest.
*Behalve dus 1 nummer, waarvan ik met de introtekst bezig was, en die toen ineens uit een ander land kwam. Denk dat ik die nog een andere keer instuur, want ik was benieuwd hoe die 't zou doen.