Ja lieve mensen, ik ben Thailand.
Uitleg?
1. Ik heb met opzet een voorkeur ingestuurd voor pot 4/5/6/7 en niet 1/2/3 om het mezelf iets lastiger te maken deze keer.
2. Ik kwam alleen maar liedjes tegen die op elkaar leken, behalve dit.
3. Ik heb al eerder in dit topic gezegd dat als ik win ik het heel erg zou vinden, want dan is er iets mis met jullie. Zelf vind ik het ook een slecht liedje, maar tegelijkertijd vond ik het origineel en leuk.
Dit dus. Ik heb trouwens 3 tot 4 posts nodig om alles te sturen, dus geniet!
1 point goes to:
Turkey - 7.8
Liedje: Er gebeurt zo veel. De coupletten zijn saai, het refrein vind ik erg leuk. Al met al is het niet heel slecht. Een 8.0
Zang: In het refrein heerlijk gezongen. In de coupletten verschrikkelijk. Haar stem is heel ‘donker’ en ik vind dat altijd wel interessant. Een 7.5
OPMERKING: Even hé. Als dit een Dance Contest was, had ik je een 10 gegeven omdat ik helemaal stuk ga om die dansjes.
2 points go to:
Jamaica - 7.8
Liedje: Goed liedje, mooie boodschap. Normaal ben ik niet erg van de reggae, maar dit vind ik wel leuk. Een 8.0
Zang: Mooie stem en ook erg mooi gezongen. Soms een beetje schreeuwerig maar daarna wordt er weer heel klein gezongen dus prima in verhouding. Een 7.5
3 points go to:
Singapore - 7.9
Liedje: Gaaf liedje. Het verveelt niet, heeft een lekker deuntje en de instrumenten passen in het liedje. Een 8.5
Zang: Mooie stem hoor. Ik irriteer me echter wel aan zijn uitspraak. Het is niet heel slecht, maar meer de manier waarop woorden uitgesproken worden. Verder is het wel allemaal top. Een 7.3
4 points go to:
Iceland - 8,0
Liedje: Ah, nou het is wel echt een keer wat anders. Het is origineel, niet mijn favoriete muzieksoort misschien, maar het is wel erg leuk en een goed liedje. Een 8.
Zang: Hij zingt ook nog eens goed en heeft een fantastische stem. Helemaal top! Een 8.
5 points go to:
South-Korea - 8.4
Liedje: Heerlijk liedje, dit is my cup of tea en dit kan zo de hitlijsten in! Dit zou op het echte Songfestival kunnen winnen. Het herhaalt wel veel, het verrast niet echt. Een 8.5
Zang: Heel goed gezongen en gewoon goeie stemmen. Een 8.3
6 points go to:
El Salvador - 8.8
Liedje: Ik vind het leuk, ook al is het een ontzettend dom liedje. Ik hou hier wel van. Een 8.5
Zang: Wauw, hier ben ik dus wel onder de indruk van. Een van de beste stemmen die ik tot nu toe gehoord heb en fantastisch gezongen. Een 9.0
7 points go to:
Macedonia - 8.8
Liedje: Beetje saai eerst, maar ik voel het wel. Als dan alle instrumenten komen wordt het echt een goed lied ook. Een 8.5
Zang: Wauw, mooie stem! Goed gezongen, zonder veel ad-libs, gewoon fijn langere uithalen, ook wel eens fijn. Het klinkt ook heel puur. Prachtig! Een 9.0
8 points go to:
Saudi Arabia - 9.0
Liedje: Prachtig. Dit is echt pure muziek, zo mooi. Het hele gedoe met vele instrumenten, ad-libs en geschreeuw is niet nodig. Een 9.5
Zang: Zijn stem is niet heel fijn, maar het wordt wel heel mooi gezongen. Een 8.5
10 points go to:
New Zealand - 9.3
Liedje: Oké, dit is nog vele malen beter dan het liedje hiervoor. Wauw, wat een goed lied is dit. Een 9.5
Zang: Prachtig. Dit is dus echt een prachtige stem, heel goed gezongen en echt niets op aan te merken. Een 9.0
Kleine opmerking 1 dag later: Ik kan niet meer stoppen met luisteren. Ik ben verliefd op dit lied.
12 points go to:
Suriname - 10
Liedje: Ha. Dit is ‘m hoor, geen twijfels over. Dit is zo ontzettend goed en voor mij het kippenvelmomentje van dit Songfestival. Een onwijs goede tekst. Fantastisch, echt. Ik ben zo zo zo benieuwd wie dit in heeft gezonden, want dit is voor mij echt een van de hoogtepunten van de afgelopen 3 edities. Een 10.
Zang: Prachtige stem, onzettend goede tekstbeleving en ook nog eens goed gezongen. Het raakt me. Een 10.