Ik deed altijd analyses, laat ik dat nu ook maar even kort doen. Algehele indruk van deze wedstrijd: degelijk tegen een lastige en soms vervelende tegenstander. Prima overwinning in deze rare setting zonder publiek en spelers in verschillende delen van de voorbereiding.
Cillessen: nauwelijks in actie hoeven komen, de momenten waar hij nodig was stond hij er. 6.5
Hateboer: liep als een malle, werkte hard aanvallend en verdedigend, stond vaak vrij, kreeg niet altijd de bal. 7.0
Veltman: had een paar hele goede verdedigende acties en vond hem beter dan normaal. 6.7
Van Dijk: won bijna ieder duel, geen gekke foutjes. 7.0
Aké: ging als linksback als de brandweer, ook niet op gekke dingen te betrappen. Werkte hard, verdedigend ook steady. 6.7
De Roon: de stofzuiger die je nauwelijks zag heeft veel vuil werk gedaan, wel weer een gele kaart gepakt in zijn stofzuiger functie helaas. Credits voor die ene geweldige dieptebal 6,2
Frenkie: maakte het zichzelf soms onnodig moeilijk, maar daar tegenover stonden werkelijk geweldige diepteballenm steekpasses, dribbels en de loopactie bij de bal op de paal. 7.5
Wijnaldum: onzichtbaar. Echt weinig gezien in het spel, de momenten aanvallend dat we hem zagen, vond ik hem niet sterk, 5.5 (en dan ben ik mild)
Promes: degelijk, soms wat slordig 6.2
Depay: man wat een werklust, maar tegelijkertijd ook nog wat slordigheden in zijn spel. Tegelijkertijd wil hij soms misschien iets te veel zelf doen. Had meer rendement uit deze wedstrijd kunnen halen 6.5
Bergwijn: was niet heelz zichtbaar, maar stond er wel toen het moest en maakt de winnende goal. 6.7
v/d Beek: viel niet heel lekker in, had meer moeten doen met die ene voorzet die hij kon geven en verder wat onnodig balverlies. 5.0
Luuk: speelde te kort
Kortom, degelijk en nu Italië 1-1 speelt tegen Bosnië, kunnen we bij winst tegen de Italianen maandag al een flinke stap naar groepswinst zetten.