Ik heb Nishi dus behouden.
Wel wissels overwogen, maar ik zag geen andere logische opties. Het was niet alsof de concurrenten van 4-10 verder zo steady waren.
DelPo weet je met zijn blessures nooit.
Isner zit al jaren ongeveer op (of momenteel boven) zijn niveau - dit jaar schitterde hij even, maar ik zie niet hoe hij ineens naar een top-5 niveau komt. Rankings doen soms rare dingen, maar hij gaat nooit op het niveau komen van Djokovic, Federer, of Nadal. En ik zie hem ook niet op het niveau daar direct onder, waarbij spelers soms een gerede kans hebben om die drie te verslaan.
Cilic snap ik. Hij is een soort permanente angstgegner van me, sterke speler waarvan ik altijd bezorgd ben als m'n spelers er tegen moeten, maar die ik zelf in de praktijk nooit kies. Net als Verdasco. Dus ik was blij dat, tot nu toe, niemand hem had. Dat gezegd hebbende: Hij heeft nog heel weinig laten zien dit jaar.
Thiem is.. licht verontrustend. Ik vond hem vorig jaar overwegend niet overtuigend, zeker ook niet op zijn favoriete gravelondergrond. Dus dat hij dit jaar zo'n goede streak in Indian Wells op hardcourt neerzette. Humpf. Then again, hij heeft dit jaar ook verloren tegen Popyrin, Djere, Herbert, Hurkacz. Anders gezegd: los van Indian Wells heeft hij ook nog weinig laten zien.
Dus ja, Nishikori is eveneens zorgwekkend. Verloren tegen Lajovic, en tweemaal Hurkacz. Maar zijn overige resultaten waren uitstekend. Oftewel, op het jaar tot nu toe heeft hij een vergelijkbare performance als Thiem. Het voornaamste probleem is dat Nishi nu in een slump lijkt te zitten, en Thiem er vermoedelijk uit is.
Maar om vrijwel al m'n wisselpunten daarop in te zetten, op vermoedelijke vorm? Dat is nogal wat.
Dus daar heb ik niet gewisseld.
Voor mijn wissels heb ik:
- Natuurlijk Auger genomen voor Murray.
- Hurkacz verkozen, nu hij op de lijst stond
- voor Gulbis. Gulbis blijft gewoon lastig in te schatten, en zou hem liefst willen houden, maar de andere logische alternatieven wilde ik liever houden.
- Goffin gedumpt. Mijn liefde met Belgje is wispelturig. Hij hoort een uitstekende gok te zijn voor de categorie, maar manmanman, het komt er echt niet uit dit jaar. Monfils is echt een gevalletje mental case, als hij goed in z'n vel zit kan hij alles, anders mehhhh. Momenteel zit hij fantastisch in z'n vel, vast geholpen door een nieuwe relatie (sinds dit jaar met WTA-speelster Elina Svitolina), dus misschien blijft hij wel gewoon de sterren van de hemel spelen. Durf er niet helemaal op te hopen, maar zou me ook niet enorm verbazen.
Laatste puntje qua Djere:
Denk dat hij het gros van z'n punten op gravel, en dus in dit tijdsvak, gaat pakken. Dus weet niet hoeveel je in Periode 3 aan 'm zou hebben MV.