Auteur Topic: Fantasy Tennis Tour 2019  (gelezen 57814 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #120 Gepost op: 14-01-2019, 19:02:20 »
Yup. Ik heb 'm ook maar weer genomen, maar soms bij die potentievolle jongeren betwijfel ik of het verstandig is. Heb 't me bij Coric en Chung ook vaak afgevraagd, en of ze nu vervolgens steady in de top-30 blijven.. moet 't nog zien.
Bij Chung heb ik echt mijn twijfels (dit jaar ook niet genomen), Coric zie ik wel steady goed komen als top 20 speler. Maar ja zelfde geldt voor een Tsitsipas, Medvedev en Khachanov de rising youngsters. Houden zij het vol in de top 20 of zakken ze toch weg?

En Murray helaas ook al uitgeschakeld. Ik hoop echt dat hij zijn laatste jaar nog met mooie resultaten kan afsluiten.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 19:06:30 door MollenvangR-Art »

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #121 Gepost op: 14-01-2019, 19:42:00 »
Bij Chung heb ik echt mijn twijfels (dit jaar ook niet genomen), Coric zie ik wel steady goed komen als top 20 speler. Maar ja zelfde geldt voor een Tsitsipas, Medvedev en Khachanov de rising youngsters. Houden zij het vol in de top 20 of zakken ze toch weg?

En Murray helaas ook al uitgeschakeld. Ik hoop echt dat hij zijn laatste jaar nog met mooie resultaten kan afsluiten.

Yup yup yup.

Chung begon vorig jaar echt als een God. Na Maart ofzo werkelijk niets meer laten zien.
Dit jaar 2-1 verloren van Anderson (geen schande), en 2-0 gewonnen van Thiem (netjes!).
..om vervolgens 2-0 te verliezen van Gulbis en.. Statham.
Toch, gezienhebbende waar hij theoretisch toe in staat is, vind ik het niet comfortabel om 'm niet te hebben. Maar kan die jongen ook niet eindeloos krediet blijven geven.

Coric heb ik ook, maar ben niet geheel overtuigd. Maar ik heb 'm eigenlijk steevast.
Tsitsipas en Khachanov heb ik wel vertrouwen in dat ze, op de lange termijn, top-20 spelers zijn. Medvedev zou ik van de drie denk ik het meest aan twijfelen.. maar verwacht eigenlijk ook wel dat hij het haalt.

En Fritz, is hij nou the real deal?.. Net als, waar 't mee begon, Rublev.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2019, 12:00:23 »
Hoop opgevers vandaag:
Munar tegen Fognini (2 sets en break achter)
Jaziri tegen Ivashka (2-1 in sets achter, en 2 breaks)
Majchrzak tegen Nishikori (2-2 in sets!! maar 2 breaks achter)
Kokkinakis tegen Daniel (1-0 voor in sets, break achter)
Gulbis tegen Wawrinka (1-0 voor in sets, break achter)

Paar seeds die moeizaam in 5 sets hun eerste ronde hebben overleefd.
Nishikori dus opmerkelijk veel moeite met Majchrzak (atp rank 176); stond 2-0 in sets achter.
Chung nipt langs Klahn (atp 78); stond 2-0 in sets achter.
Carreno-Busta langs Vanni (atp 163); stond 2-0 in sets achter.

Cecchianato is ook een seed met een 5-setter, maar hij heeft 'm verloren. Ondanks dat hij dan weer 2-0 in sets voor stond.

Zo zie je maar, je wilt niet met 2-0 in sets voor komen ;D

Verder eigenlijk niet echt opmerkelijke resultaten. Alleen Cecchianato eruit, maar dat is niet bepaald schokkend.
Thiem - Paire moet nog plaatsvinden overigens. Zou interessant kunnen worden: beide spelers zijn vooralsnog niet in vorm.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2019, 12:09:34 »

Verder eigenlijk niet echt opmerkelijke resultaten. Alleen Cecchianato eruit, maar dat is niet bepaald schokkend.
Nou ja Kyrgios is exit, alleen niet heel gek als je ziet tegen wie. Tegen Raonic. Maar goed daar kan je als Kyrgios zijnde van verliezen uiteraard.

Verder nog leuk om te noemen: Goffin wint van Garin, Shapovalov is een rondje verder, Zverev wint simpel van Bedene, Chung is door maar van Klahn moet je winnen als Chung zijnde. Jarry in de eerste ronde uitgeschakeld door Mayer en Djoko ook simpel door.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 12:12:31 door MollenvangR-Art »

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #124 Gepost op: 15-01-2019, 17:03:46 »
Thiem - Paire moet nog plaatsvinden overigens. Zou interessant kunnen worden: beide spelers zijn vooralsnog niet in vorm.

En het werd interessant.
Thiem glipt in een 5-setter naar de winst, maar beide spelers hebben exact evenveel punten gemaakt: 166 elk.
Een mazzeltje voor hem en veel teams, want hij heeft een buitengewoon makkelijke draw.
Ronde 2 wacht Popyrin (atp 149). Daarna Pouille of Marterer.. En de zwaarste tegenstander die hij vervolgens zou kunnen krijgen (we zitten inmiddels in de 1/8e finale) is Coric.

Nou ja Kyrgios is exit, alleen niet heel gek als je ziet tegen wie. Tegen Raonic. Maar goed daar kan je als Kyrgios zijnde van verliezen uiteraard.

Ja, precies. En Kyrgios blijkt niet in goede doen aan het jaar te zijn begonnen, dus dan is Raonic gewoon lastig.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 16-01-2019, 10:44:40 »
De uitslagen van vannacht. Denk dat de meest verrassende de uitschakeling van Anderson door Tiafoe is (hoewel dat natuurlijk prima speler is). Verder ging Federer geruisloos door evenals Khachanov tegen Nishioki en Tsitsipas tegen Kudla.  Basilashvili had wat heel veel moeite met zijn tegenstander (vijfsetter) en Haase verliest helaas van Berdych. Verder zijn er nu nog een paar wedstrijden bezig, waaronder Dimitrov en later speelt Nadal nog.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2019, 11:19:33 »
De ondergang van Monfils tegen Fritz had ik ook niet verwacht.

Maar inderdaad, Anderson, die ging recent zo lekker. Dat was een van m'n eerste keuzes bij de sportpoolspoule.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2019, 12:32:53 »
De ondergang van Monfils tegen Fritz had ik ook niet verwacht.
..

Met Monfils weet je het maar nooit, qua talent mss wel een top 5 speler maar blijft een grillige speler. Ik vind het altijd jammer als ie er uit ligt, want hij is zo mooi om naar te kijken met die haast achteloze touch.

Bautista Agut wint net een 5 setter tegen Millman, goed voor mijn sportpool maar heeft nu wel al 2 zware vijfsetters in de benen.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2019, 12:35:49 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2019, 11:28:49 »
Popyrin (ook zo eentje die in de top 100 kan staan op zn 19e)

Ronde 2 wacht Popyrin (atp 149). Daarna Pouille of Marterer..

Toch niet zo gemakkelijk gebleken want hij ligt eruit. Heeft bij 2-0 achter opgegeven waarschijnlijk een blessure. Heb nu toch wel een beetje spijt dat ik Murray heb verkozen boven Popyrin. Verder ligt jouw grote vriend Chung eruit tegen Herbert (was dat niet iemands klus?). Wawrinka exit tegen Raonic, maar goed net als voor Kyrgios geldt: kan gebeuren. Nishikori met moeite en een vijfsetter langs good old Karlovic. Medvedev gaat nog een rondje mee en speelt daarin tegen Goffin. En tot slot kent ook Shapovalov geen problemen om verder te komen tegen Taro Daniel.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2019, 11:30:45 door MollenvangR-Art »

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2019, 12:35:05 »
Yup, heb 't ook deels gevolgd.

Berichten kort na de wedstrijd waren dat Thiem heeft opgegeven vanwege algehele vermoeidheid. Ja, daarvoor was een slopende 5-setter tegen Paire, maar then again: pas 1 5-setter aan het begin van het seizoen.. opmerkelijk.
Had Paire als wissel bij de sportpools-poule, mikte al een beetje op een slechte performance van Thiem deze AO.
Verwacht overigens nog niet direct dat Popyrin dit jaar al zoveel punten pakt.

Ja, Chung was dus al in slechte vorm. Kwam nauwelijks langs Klahn, en Herbert is beter. Chung sloeg ook 24 winners tegenover 33 unforced errors - daar ga je het gewoon niet mee winnen.
Pouille - Marterer was zoals verwacht close (7-6 7-6 5-7 6-4), maar toch gewonnen door Pouille. Pouille maakte 147 punten, Marterer 146.
Wawrinka - Raonic nog closer, 4 tie-breaks, dubbeltje op z'n kant. Wel redelijk aangetoond dat Wawrinka weer op een goed niveau is.

Nishikori - Karlovic is interessant. Tricky van Nishi met wederom een 5-setter, en ditmaal zelfs de nieuwe tiebreak (gewonnen met 10-7). Aan de andere kant heeft Karlovic 59 aces geslagen en totaal 124 net-punten gespeeld. Dus ogenschijnlijk ging Karlovic overwegend voor een serve & volley-strategie, wat wel vaker lastig te verdedigen is.

Naast Popyrin gaat trouwens nog een Australiër lekker: Bolt is door. Eerst gewonnen tegen Sock, die weereens speelde als een dweil (-8 qua winners-UE; tegenover +27 voor Bolt). Vervolgens gewonnen van Simon, in wat getalsmatig een blunderwedstrijd hoort te zijn geweest: -17 op W-UE voor Bolt en -16 voor Simon.

Zometeen Djokovic - Tsonga, ik ben heel benieuwd. Djoko was in Doha niet in goede doen, Tsonga gaat vooralsnog lekker. Daarentegen verrassen de toppers op zulke momenten wel vaker, en Djokovic leidt onderling ruimschoots.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2019, 14:57:20 »
Nou op papier mooie partij tussen Djoko en Tsonga, maar in praktijk bleek Djoko gewoon een maatje te sterk op het moment. Tsonga viel me zeker niet tegen overigens. Zverev zat in grote moeilijkheden na een 2-0 voorsprong, maar verslaat uiteindelijk Chardy. Maar daardoor staan Konta en Muguruza nu om 1.00 uur in de nacht nog een wedstrijd te spelen  :o

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2019, 16:34:50 »
... en zijn fris en fruitig om 2:30 aan de 3e set begonnen. :D
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2019, 16:43:04 »
... en zijn fris en fruitig om 2:30 aan de 3e set begonnen. :D
::oink:: belachelijk eigenlijk :P

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #133 Gepost op: 18-01-2019, 10:58:54 »
Oh wow, niemand heeft Cilic. Daar gaat 1 speler die ik consequent angstvallig in de gaten moet houden :P

Voornaamste verrassing van vandaag is dat Khachanov eruit ligt! Bautista-Agut blijft extreem sterk spelen, en is dit jaar vooralsnog ongeslagen.
Winsten over Berrettini, Garcia-Lopez, Wawrinka, Djokovic, Berdych, Murray, Millman, en nu Khachanov.
Hij stond weliswaar op m'n shortlist.. denk ik.. in ieder geval de medium list! Maar dit niveau komt voor mij geheel onverwacht.

Verder zit momenteel Nadal compleet De Minaur te verwoesten.
En Tiafoe heeft een 5-setter overleefd tegen Seppi.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #134 Gepost op: 20-01-2019, 12:27:12 »
Bautista gooit Cilic eruit!
En nu heeft Federer het erg lastig tegen Tsitipas...

Ik had die Griek toch moeten nemen ipv Dimitrov. Die ligt er alweer uit  ::)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 20-01-2019, 12:42:27 »
Bautista gooit Cilic eruit!
En nu heeft Federer het erg lastig tegen Tsitipas...

Ik had die Griek toch moeten nemen ipv Dimitrov. Die ligt er alweer uit  ::)
Of allebei zoals ik gedaan heb ;D Griekje tegen Federer is wel echt een sterke partij. Oude vos tegen new gen  ::ok::

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #136 Gepost op: 20-01-2019, 13:15:07 »
Wawowiwa, Federer eruit.

Slecht voor m'n wedkantoor, slecht voor sportpools-poule (maargoed, dat was toch al matigjes), en okay voor hier. Sure, ik heb Tsitsi wel en FedEx niet. Maar then again, niemand heeft Federer, en de meeste teams hebben Tsitsipas - dus eigenlijk maar het voor hier vrijwel niet uit.

En inderdaad, Cilic ook gesneuveld, maar RB-A blijft maar doorgaan ::ohno::

En Nadal lijkt terug? Met overmacht Berdych uitgeschakeld: 6-0 6-1 7-6. Z'n vierde winst op 3-0.
Then again, in hun head-to-head stond het ook 17-4 voor Nadal (zonder walkovers en retirements); waarvan 3 van Berdychs 4 winsten in 2005 en 2006 waren.
En Berdych sloeg 24 winners tegenover 32 unforced errors (voor een slechts -8), tegen 32 winners op 17 UE (+15) voor Nadal.

Dus meer onderzoek is nodig ;) Hoewel Tiafoe nou niet echt zal uitwijzen hoe goed Nadal is. Sure, Tiafoe gaat even lekker, maar normaal hoort hij van de baan te worden geveegd - zodat zelfs een zwakke Nadal nog hoort te winnen.

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 21-01-2019, 20:02:37 »
::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader:: Tennisquiz ronde 2 & 3 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::Om het leuk te houden voor teams die gedurende het seizoen al zo goed als uitgeschakeld zijn voor de eindoverwinning, is er vanaf dit seizoen iets nieuws: de tennisquiz. De spelleider stelt wekelijks enkele vragen over de prachtige tennissport en de deelnemer die als eerste het goede antwoord op een vraag geeft, krijgt 10 punten. Deze punten staan los van de rest van het spel.

Je mag alleen aan de quiz meedoen als je een team hebt ingeschreven voor de Fantasy Tennis Tour 2019. Opzoeken is niet toegestaan. Degene die aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft verzameld, is logischerwijs de winnaar van de tennisquiz.

De vragen worden wekelijks gesteld rond maandagavond 20.00 uur. Aangezien ik het vorige week helemaal vergeten ben, doen we deze week twee rondes.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 21-01-2019, 20:05:07 »
Ronde 2
1 Welke speler heeft de meeste Grand Slam-toernooien gewonnen zonder een finale te verliezen?
2 Onderstaande speler staat in de top 100 van de wereldranglijst. Wie is dit?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 20:11:58 door Molière »
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 21-01-2019, 20:07:28 »
Ik denk Marterer, want zo heet het bestand. ::tandpastasmiley::
🜃