6. Olympisch goud in fictieve sport: Het Trager Kijken van Series dan het Oorspronkelijke Uitzendschema
Ik ben echt heel goed hierin. Legendarisch. Heb ook weleens een film in 4 of meer stukken gezien, uitgesmeerd over weken.
Soms ben ik wel normalig hoor, maar het kan best weleens voorkomen dat ik met een serie bezig ben, maar al een maand niets heb gezien. En bingewatchen doe ik eigenlijk überhaupt niet aan.
Hoewel ik wel meermaals d&d (dude, shush, I love it) afleveringen in 1 stuk (eventueel met korte pauze tussendoor) heb gezien van 4 uur. Dussss.. hey, weet ik veel, ik snap mezelf ook niet. Daar is S voor.
7. Jaarbeschrijvend nummer: Life Without Buildings – New Town
Ja, man, wat een vraag. Weet ik veel. En nee, ik ga niet zo'n klef nummer insturen. We zijn eindeloos schattig, maar niet zwijmelend klef. Ik had echt geen flauw benul. Geen idee. Zo goed let ik ook niet op teksten, en anders zijn ze vast irrelevant.
Dus toen bedacht ik: ha, laat ik een weird shit nummer insturen. Dat wordt vast aan mij gekoppeld, want ik ben een van de weinigen met zo'n geknakt gevoel voor humor, maar hopelijk gaat iemand dan de tekst doorspitten om te kijken naar logica, en wordt er om totaal de verkeerde reden naar iemand anders toegeredeneerd. Een soort WidM-hint. Leek me grappig.
En dan kom ik automatisch bij The Leanover van 'Live without Buildings', cult-band uit.. Australië? Die 1 album hebben gemaakt, en toen zijn gestopt - vermoed dat hun cult following later kwam. Anyway, de eerste paar keer dat ik dit nummer luisterde vond ik het ook vage shit, op een overwegend negatieve manier. Maarrr dat is jaren geleden, en inmiddels ken ik de onzinnige tekst beter dan ik zou moeten. Dus daar dacht ik het eerst aan.
Toen keek ik nog even of andere 'bekende' nummers van ze nog enigszins tekstueel relevant zouden zijn. Zonder enige verwachting. Ten onrechte! New Town had zowaar teksten met "I've been feeling neo", terwijl S en ik eindelijk dit jaar een van haar favoriete series hebben afgemaakt, Orphan Black. The Big Baddies hier staan bekend onder de naam Neolution(ists), of kortweg Neo(s). En verderop "When you i used to think s s s s", terwijl S de veelgebruikte standaardafkorting van oa mij en A (en misschien verder niemand) is voor Starlight. Dus dat sloot nog onverwacht genoeg aan ook. Perfect.
8. Ondergewaardeerde film: The Fall (2006)
Ja, ik heb dus te veel films gezien, en tegelijkertijd zijn er nog heel veel die ik wil zien. Dus ik heb er zo een dozijn overwogen. The Fall is niet perfect, maar wel een werk van liefde, ziet er prachtig uit, gedetailleerd, gelaagd, en onder 't grote publiek vrij onbekend. Heb het jaartal erbij gezet zodat het niet werd verward met de veel bekendere recente serie.
9. Escape roomcompagnion: Jann, dan ontmoet ik die eindelijk eens
Eh, wat kan ik zeggen, de man is een mythe.
Allemaal andere forummers lijkt me ook gezellig hoor
10. Naam indien geboren als andere geslacht:
Suzanne. Of Sanne. Had geen zin om 't na te vragen. Sowieso is ook weleens gesteld dat er meer een globale shortlist was, dus het is geen gegeven dat bij een volgende keer navragen hetzelfde antwoord zou volgen.
11. Favoriete MFQ-vraag: "Wat is jouw favoriete fictieve personage?"
Had ik deze nou zelf bedacht? Joh, ik heb ook niets door. Naja, if so, laat ik dan zeggen dat ik mijn eigen voorkeur meestal wel goed vind
Maar inderdaad, vragen waarbij je meer over personen te weten leert komen zijn ook leuk.
12. Wat je nooit wilt verliezen: Mijn geheugen.
Evil vraag. Dubbel omdat ik niet mijn sociale omgeving heb ingevuld