Eerst even: HDD, je bent zo grappig, blijf alsjeblieft nog lekker lang dingen schrijven, hier op RN of ergens anders, ik geniet er enorm van en ik denk velen met mij.
Okeeej, dan: statistiekjes en antwoordtoelichtingen!
1. M'n hoogtepunt was de proclamatie. Geweldige dag, extra feestelijk door het prachtige, zonnige weer. En aan die dag gaat natuurlijk een hele studie aan vooraf, dus al die jaren kwamen samen op de proclamatie.
2. M'n dieptepunt was twijfel (mijn eigenschap waardoor ik bij Tweestrijd aan wouterv was gekoppeld
). Twijfel op school, ik heb serieus getwijfeld over m'n nieuwe studie, toen ik er eenmaal aan begonnen was, en dat doe ik nog steeds, ook een soort existentiële twijfel over wat ik later precies wil gaan doen met m'n talen, wat ik daarvoor dan nog zou moeten studeren, hoe lang ik eigenlijk nog kan studeren, etc. Twijfel ook in de liefde, omdat ik een jongen had leren kennen en een maand lang heel leuk contact met 'm had, hem een paar keer heb opgezocht, maar opeens was het 'm toch niet voor hem. Ik voelde dat ergens al aankomen, maar had nooit zekerheid, totdat hij het me zei. Dus vandaar ook veel twijfel op dat gebied.
3. Forumhoogtepunt was Foute Vrienden, Vette Feesten. Hilarisch spel. En ook direct dat hele Molweekend, maar ook het afspreken met forummers voor verjaardagfeesten en zo. Enkele forummers zijn ook nog met me meegegaan naar de Gentse Feesten in de zomer en toen was Foute Vrienden, Vette Feesten ook wel een beetje van toepassing.
4. Rijmtopic. Lijkt me geinig! Maar geen idee of het lang stand zou houden.
5. Dat voorspellen van de winterspelen en het voetbalkampioenschap vond ik heel grappig, omdat ik die eerste voorspellingen baseerde op taalgrapjes en die tweede op wat ik er vanaf dacht te weten. I had fun.
6. Verhalen voorlezen. Literatuur is echt een passie van me geworden, wat ook terugkomt in het gedicht dat ik dit jaar kreeg bij de RN Sinterklaassurprise.
7. Ik had dit nummer blijkbaar ook gepost in het Top 2000-topic, kwam ik later achter. Een mooi nummer van Coldplay dat ik ergens vaag wel kende, maar dit jaar meer ben gaan luisteren. De tekst vind ik ook mooi. Ik ben in m'n geloof best wel aan het twijfelen aan van alles, ik weet niet wat ik wel en niet geloof (opnieuw die twijfel
), maar waar je ook heen gaat in het leven, een god die een glimlach op je gezicht tovert, dat vind ik in elk geval al heel mooi.
8. De Bienvenue Chez Les Ch'tis van mijn regio, dat is natuurlijk Weg Van Jou, de Terneuzenfilm! Ik ben benieuwd wie daadwerkelijk die link had gelegd, qua inhoud van de twee films.
9. Ja. Robbie. Wie anders?
10. Ja. Hanneke. Wat anders?
11. Favoriete fictieve personage vond ik een erg leuke vraag ook om zelf over na te denken. Ik denk dat ik daar toen Winnie de Poeh op had geantwoord, de gezellige beer. Da's toch fijn he mensen.
12. Vriendschappen wil ik niet verliezen.
Wat mij opviel:
- Veel mensen die Hanneke toch niet bij mij hadden gezet!
- Veel mensen die uitstellen, het Taalcafé of Zoutelande bij mij hadden gezet. Heel verstaanbaar. Het Taalcafé, die naam vind ik al zo heerlijk poëtisch. Ik ben voor
- En nog mensen die mij bij de coming out hadden gezet. Ik kom stapje voor stapje uit die kast, het is niet echt 1 moment bij me, zoals wellicht bij velen net zo. Ik had het ook nog nooit 'officieel' hier op RN gezet, maar eigenlijk vind ik het ook wel fijn om dat te delen. Daarmee wil ik nu niet alle aandacht naar mij halen en het gras voor de voeten van Gupp wegmaaien of zo! Zeker niet. En heel veel knuffels naar hem
hopelijk heb of vind je een paar fijne vrienden die je accepteren zoals je bent en in wat je wilt, en met wie je overal op je gemak over kunt praten.
Goed, en om af te sluiten nog de statistiekjes. Wie kent mij het beste? Van meeste naar minste goede antwoorden:
9: Starlight
6: Frank, Nieky
5: Robbie, Swifty
4: Gupp
3: Molduck, Wouter
1: D*N, Maike, Daisy
En wie ken ik het beste? Opnieuw van meeste naar minste goede antwoorden:
9: Gupp
8: D*N
6: Miek, de_witte
5: Molduck, Maike, Swifty, Starlight, HDD
4: Daisy, Wouter, LdH, Robbie, Pac, Lukie