6. In welke (onbekende/fictieve) sport zou jij een gouden medaille winnen op de Olympische Spelen in 2020 als het een Olympische sport zou zijn?
Een lastige vraag.
Een combinatie van The Amazing Race met opdrachten en kennis van de verschillende landen lijkt mij wel wat. De wereld overreizen, veel landen zien, en je kennis over die landen testen, met onderwijl ook leuke opdrachten. Fantastisch lijkt me dat!
Complimenten voor Nieky en Hans! Tegenwindfietsen? Ik heb een afschuwelijke hekel aan tegenwind op de fiets; ik kom dan nauwelijks vooruit, dus die medaille kan ik op mijn buik schrijven... En nee, logische puzzels zijn niet aan mij besteed. Commentaar leveren op alles en iedereen... Nee, zelfs ik ben het weleens met anderen eens... En Robbie, lopen/wandelen vind ik juist leuk om te doen; zolang het maar niet hardlopend hoeft. En Ticket to Ride? Volgens mij heb ik dat nog nooit gespeeld...
7. Welk liedje omschrijft voor jou 2018 het beste?
Misschien wel de allermoeilijkste vraag ooit in deze quiz. Ik had werkelijk totaal geen idee wat ik hier zou moeten antwoorden. Uiteindelijk ben ik maar gegaan voor:
De Leeuwenkoning - Hakuna Matata. Ten eerste is het een heel mooie film met een leuk liedje, maar vooral slaat het toch wel op mijn 2018. Gewoon alles laten gaan. Laat het maar komen zoals het komt! Ik ben me gewoon minder druk gaan maken om dingen die minder zijn. Het kan alleen maar beter gaan! En lukt iets niet vandaag? Dan gaan we morgen verder.
Niemand had dit antwoord bij mij geplaatst! Don't worry, be happy, heeft wel dezelfde inslag, maar was het dus niet. Mylene Farmer? Had ik nog nooit van gehoord en moest ik echt dus googelen. Ik besteed overigens inderdaad niet veel tijd aan lyrics (ik vind meestal de muziek belangrijker dan de tekst) maar ik luister er toch wel naar.
8. Wat is de meest ondergewaardeerde film of all time?
Ook een heel lastige vraag. Op een gegeven moment had ik zeker 10 films op een briefje staan. Een aantal viel af omdat ze in ieder geval bekend waren, maar uiteindelijk bleven The 5th Wave en
Fucking Amal over. Ik ben gegaan voor de laatste, omdat dat een echt goede film is, met een goed verhaal en top-actrices. Daarnaast had ik deze film voor het eerst gezien op een of andere vage Zweedse tv-zender die we in Enschede konden ontvangen... En dus in het Zweeds gekeken!
Enkel Miek had de juiste film bij mij geplaatst! Ik heb van alles bij mij voorbij zien komen. Van (als ik de samenvatting mag geloven) echt goede films tot mindere films, maar High School Musical, Daisy en Swifty? Werkelijk? Veel slechtere films zijn er wat mij betreft toch niet gemaakt... Haha!
9. Met welke forummer zou jij weleens een Escape Room willen doen en waarom?
Robbieazerty. Voor een spelletjeskampioen moet zo'n escape room toch een piece of cake zijn? Niet echt een origineel antwoord, zo bleek. Maar als je snel uit zo'n escape room wilt komen, lijkt mij de onze spelletjeskampioen de beste optie! Maar uiteindelijk zou ik het ook graag met ieder ander willen doen!
Driemaal juist geraden in ieder geval!
10. Hoe hadden jouw ouders je genoemd als je van het andere geslacht was geweest?
Dit was een zeer makkelijke vraag om te beantwoorden. Mijn moeder had al van kind af aan enkele namen in gedachten voor het geval zij dochters zou krijgen en dat waren Charlotte,
Heidi (uitgesproken op z'n Duits) en Ruth. Mijn zus heet Charlotte, en dus zou ik, indien ik een meisje zou zijn geweest Heidi geweest zijn. Overigens vind ik Heidi best een leuke naam!
5 van jullie hadden dit goed. Verder een paar maal Suzanne en Lies (doe dan Suzanne maar), en meermaals dat ik het niet zou willen weten? Dat is een 'apart' antwoord, aangezien ik volgens mij toch wel ergens had gezegd dat ik daar het antwoord al van wist.
11. Wat is jouw favoriete medeforummersquizvraag van de afgelopen jaren?
Er zijn zoveel leuke vragen in de afgelopen jaren voorbijgekomen, dat het niet heel makkelijk was om er eentje te kiezen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een van de altijd terugkerende vragen:
Wat was jouw hoogtepunt van dit jaar! Altijd leuk om alle mooie herinneringen van jullie te lezen! Het geeft je zelf ook positieve energie.
Niemand had dit antwoord bij mij gezocht... Opvallend vaak is het favoriete relaxhoektopic voorbij gekomen. Ik vind de relaxhoek zeker leuk, maar om dat nu de leukste vraag te vinden?
12. Wat wil je nooit verliezen?
Mijn eigen ik. Mijn eigen persoon, degene die ik ben. Ik wil gewoon degene zijn die ik nu ben; en niet degene die anderen willen dat ik zou zijn.
Ook hier had niemand het juiste antwoord. Overigens, alle antwoorden die jullie mij hadden toebedeeld hadden best van mij kunnen zijn!