Ik zou het geweldig vinden als de productie het heeft aangedurfd om een mol met zo'n passieve tactiek als die van Sinan te kiezen. Laat de kandidaten de opdrachten maar verprutsen met hun nepmollerij. Waarom jezelf als mol in het strijdgewoel begeven als dat niet nodig is?
Het zal wel niet, aangezien zo'n tactiek de meeste kijkers niet zal bekoren. Maar dat de groep ineens zo'n bak geld verdient in de laatste aflevering zegt ook iets over een niet-Sinanmol. Afgezien van Rick Paul zie ik het eigenlijk in niemand anders zitten. Zie hem eerder als winnaar dan als mol, maar ik hou Sinan nog even bovenaan m'n lijstje. Gewoon, omdat het CAN.
Plus hij is ook vaak bij dingen betrokken die misgaan of bij een mol passen (die niet opvallen, maar wel invloed hebben)
- In de verkeerde richting fietsen en voorp rijden aflevering 1. Stoppen met fietsen, terwijl mensen boos worden op Nikkie
- Pakt een joker i.p.v geld bij de kamer opdracht
- Opent een joker in bijzijn van de groep (lijkt kandidaat, is misschien mols)
- Bij de foto zoek opdracht in de groep die als laatste de foto's komen brengen (maar alles ging zo snel weing mogelijkheid meer tot saboteren anders valt het op)
- Voegt weinig goeds toe bij het blok verplaatsen
- Spoort kandidaten aan snel de kooien te verlaten bij de boten
- Gaat als eerste het veld in bij de laser opdracht en krijgt sowieso vaak de leiding (kun je daar geld verstoppen/wegnemen?)
- Bij Koffiepedia staat hij bij de laptops als vliegende keep (ook aanwezig bij foute antwoorden dus)
Wat tegen hem spreekt zijn de 2 passieve posities bij de laatste aflevering
- Taxi letters neerleggen weinig invloed
- En abseilen niet gedaan (ivm met eigen veiligheid?)
Die laatste 2 dingen maken het voor mij dat hij geen hoofdverdachte meer is, maar ik hem ook nog niet uitvlak. Als ik dit lijstje zie, zitten er best leuke acties tussen (en wat we nog niet gezien hebben komt in afl 10).
Sinan zou wel een mooie tegenpool zijn van Jan als mol