Nee, het is inderdaad meer het totaalplaatje waardoor iemand wel/niet de mol kan zijn en er zitten absoluut verdachte momenten tussen. Zeker die -1000 uit de laatste aflevering en de autolingo zijn raar.
Ja die -1000 vind ik ook heel verdacht, vooral omdat ze voor 1 joker ging. Als kandidaat zou ik toch op z'n minst voor 2 gaan. 1 joker is niet veel waard als andere kandidaten er 2 of 3 hebben. En als mol weet je natuurlijk waar die envelop ligt. Ze heeft daarmee ook aardig gecompenseerd voor haar verdiende geld. -1000 euro op een pot van 9000 (was ie geloof ik) weegt ook behoorlijk zwaar.
Maar bij bv Op Treden lijkt ze het wel erg goed te hebben gedaan.
Voor deze verwijs ik je naar het Merel vs Sarah topic. Als je die nog niet hebt gelezen natuurlijk, maar Convans heeft daar een mooi pleidooi geschreven over waarom Sarah juist wel eens heel erg mols zou kunnen zijn bij deze opdracht.
Bij de opdracht in de steengroeve heeft ze Sinan 'genavigeerd': dat kun je misschien beschouwen als poging om alles te vertragen. Aan de andere kant leverde het geld op en als mol zou je je ook kunnen inzetten om meerdere opdrachten te verstieren. (bij die opdracht vond ik vooral Niels verdacht)
Sarah wilde vooral dat Sinan sneller ging in dat karretje, hij ging ook wel echt heel erg langzaam lol, maar misschien ook om de kans te vergroten dat hij ergens tegenaan reed. Ik denk eigenlijk niet dat ze Sinan niet tegen een muur kon laten rijden hier. Het is niet heel moeilijk om die wals daar doorheen te leiden en bij Sinan zou dan misschien wel een belletje gaan rinkelen.
Ze is ook een tijdje buiten beeld geweest. Je ziet Sinan alleen aankomen bij Merel en RP. Sarah komt in een later shot alleen aan bij Jamie en Niels. Het is niet uit te sluiten dat ze hier nog even langs is geweest bij de vierkanten en misschien zelfs bij de verschillen. Al geef ik toe dat dit wel erg speculatief is hoor. Bij die rode draad opdracht heeft ze verder niet echt wat toegevoegd naar mijn idee.
Blijft lastig hoor.
Absoluut! Volgens mij een van de moeilijkste jaren, meestal is het in dit stadium toch wel duidelijk, zelfs met zo'n goede mol als Jan vorig jaar.