Verder dan drie geraak ik niet. En heel sterk zijn ze evenmin.
Mja, hoe maak je een verschil tussen of iemand de mol niet "kan zijn", of dat die persoon als die dat wel is een hele slechte is?
Dat ze zich op de steiger veel te verdacht maakt bij Merel bijvoorbeeld is iets dat een goede mol niet zou doen. Subtieler mollen was daar mogelijk.. Dat ze bij Op Treden de groep nodeloos geld laat verdienen ook niet. Een mol zonder durf... tja. Dat ze Merel bij de kijker neerzet als nepmol, terwijl Merel lang in het spel zit.
Dat Sarah zich zo makkelijk buitenspel laat zetten (o.a. bij het abseilen door Sinan, en wachtkamer door Jamie, die je al noemde, dat ze door het verbondje met Merel zich genoodzaakt voelde om Sinan in de gaten te houden bij de steenfabriek) vind ik ook niet sterk.
Ik geloof dat het Blip was die zei dat als Sarah de mol is het dan wat geld verdienen betreft een Jan in het kwadraat is... en Jan kon er bij zijn grootste missers achteraf gezien ook nog eens niet heel veel aan doen. En was voor de kijkers een leuke, brutale mol.
Sarah zou een mol zijn die zich weg laat zetten door kandidaten..
Maar.... ik heb verschillende shots nog eens teruggekeken en vind dat je gelijk hebt wat betreft dat dubbelchecken. Het komt vaak erg nep over. Sarah acteert... en ze doet dat slecht.
Ze heeft nog maar twee keer een groen scherm gezien bij een (enigszins) normale executie (met Rik)
Zo uit mijn hoofd was dat in afl. 1 en afl. 5. Dan doet ze vooral na haar groene scherm zo'n acteer dingetje. Zoals ik na afl. 1 ook al opmerkte.
Grappig, want bij het terugkijken van een aantal shots gisteren, zag ik dat ze dat ook deed aan het eind van afl. 4, als Rik net heeft gezegd dat de joker van Evelien niks meer waard is. Dan wordt er geloof ik niet op haar ingezoomd, maar heeft ze zo'n zelfde eendimensionaal acteer momentje dat blijkbaar verwondering moet uitdrukken (terwijl ze natuurlijk zelf betrokken was bij de diefstal van die joker)
Dus ja... ze zou het zo maar kunnen zijn, maar dan vrees ik de finale. We hebben haar al openlijk en slecht zien mollen of nepmollen (zoals op de steiger, bij de lasers en met de tuktuks), maar...