In feite is het toondoofheidslijstje gewoon wie het meest en minst afwijkend hebben gestemd. Je kunt het dus ook zien als compliment dat je de meest originele muzieksmaak hebt en niet meegaat met de grote massa
Klopt, maar daarom had ik het liever gewoon als statistiek gezien in plaats van dat er de term "toondoof" aan verbonden wordt. Maar goed, zo erg is het niet.
Ik ben inderdaad iemand die enorm kan genieten van wat afwijkende nummers zoals die van China en Italië, daarom vind ik het ook zonde dat de nummers die een beetje uit de toon vallen allemaal onderaan staan (IJsland deed het nog redelijk). Niet als verwijt bedoeld uiteraard, het is nu eenmaal de status quo. De keuze van o.a. Nieky en LdH om volgende keer voor iets meer mainstreams te gaan vind ik daarom begrijpelijk, maar tevens spijtig.
Oh ja, over de volgende editie gesproken. Wat mij betreft doen we geen speciaal thema of zo. Meer ook omdat ik nog een paar mogelijke winnende liedjes op stapel heb liggen, en die wil ik eerst opmaken.
Maar het idee van Pac voor een covereditie vind ik ook wel interessant, daar ken ik ook wel een aantal leuke van.