92 landen deden tot nu toe mee (ik heb van de steden de steden van Schotland even als Schotland geteld en niet UK omdat het steden contest waren). Ik heb t.m contest 10 nu geteld hoe vaak welk land meedeed. Maar is beetje lastig, want USA is eigenlijk al 21x extra vertegenwoordigd door het American contest
UK,Australië, Canada, Nederland hebben ook soms dubbelgangers door het stedencontest. Daar heb ik steeds 1x geteld. De rest is dan dubbel. Maar die stand komt morgen misschien nog ergens. De lijst van 92 landen die al meededen (als dit klopt...)
Albanië
Algerije
Argentinië
Australië
Azerbeidzjan
België
Bosnië-Herzegovina
Brazilië
Bulgarije
Burkina Faso
Cambodja
Canada
Chili
China
Colombia
Costa Rica
Denemarken
Dominicaanse Republiek
Duitsland
Ecuador
Egypte
El Salvador
Estland
Fillipijnen
Finland
Frankrijk
Ghana
Griekenland
Honduras
Hong Kong
Hongarije
Ierland
IJSland
Indonesië
Israel
Italie
Jamaica
Japan
Jordanië
Kaapverdië
Kameroen
Kenia
Kosovo
Kroatië
Laos
Letland
Litouwen
Luxemburg
Macedonië
Malawi
Maleisië
Malta
Mexico
Moldavië
Montenegro
Nederland
Nieuw-Zeeland
Nigeria
Noord-Korea
Noorwegen
Oekraine
Oostenrijk
Panama
Peru
Polen
Portugal
Puerto Rico
Roemenie
Rusland
San Marino
Saudië-Arabië
Schotland (UK)
Servië
Shoarma
Singapore
Slovenië
Spanje
Suriname
Thailand
Tsjechie
Turkije
Uganda
UK
Uruguay
USA
Venezuela
Wit-Rusland
Zambia
Zimbabwe
Zuid-Afrika
Zuid-Korea
Zweden
Zwitserland
Er zijn sowieso nog ruim 100 landen die wachten op hun debuut
Maar dat zijn naast wat grotere, ook kleine landjes (de kleine eilanden in Oceanië als Fiji, Papoea-Nieuw Guinea, landen in Azië als Kazachstan, Vietnam, Oezbekistan. In Europa kunnen Andorra, Liechtenstein, Gibraltar, Noord-Ierland en Georgië nog debuteren, In Zuid-Amerika mist Paraguay bijvoorbeeld. Midden-Oosten: Qatar, Yemen, Oman, Bahrein, Palestina? En in Afrika Senegal, Madagaskar, Djibouti, Tunesië, Mauritanië, heeft Marokko ook nog nooit meegedaan of over het hoofd gezien?).