Dat het moljaar 2019 er nu echt bijna op zit (nog 1 aflevering van De Mol). Maar toevallig dacht ik dit weekend hetzelfde Ik denk dat het nu vooral Rik in de gaten houden wordt om opnameperiode in zicht te krijgen. Zolang hij nog bij Éénvandaag te zien is zijn ze niet weg. En op rare verdwijningen letten (zo kreeg ik Evelien in beeld, die zogezegd 't Wordt nu laat voor 3 weken Barcelona ging verlaten )
En degenen die in
Nieuw-Zeeland wonen, let op of jullie misschien Rik of mogelijke kandidaten tegenkomen...
Dus je snapt het al: waarschijnlijk is NZ juist dit seizoen dus níet de bestemming, omdat iedereen het nu wil/verwacht. Wel denk ik dat ze dit seizoen voor een echte 'voor zich sprekende' gaan. Seizoen 10 was Japan en van seizoen 15 weten we dat die bestemming eigenlijk al Amerika had moeten zijn (Texas om precies te zijn).
Qua werelddeel denk ik dat Afrika en Azië het meest aan de beurt komen. Nog niet bezochte landen die mij in die streek het meest karakteristiek lijken zijn:
CHINA (los van Hongkong),
INDIA en
EGYPTE. Alledrie mysterieus, alledrie tot de verbeelding sprekend en landen die toch wel een zekere aantrekkingskracht hebben op ons.
Wel denk ik, zeker voor China, dat ze maar één regio van het land zouden pakken (zoals dat toen ook met Oregon voor Amerika ging). Daar lijken Xinjiang, Sichuan, het noordoosten (grensgebied Noord-Korea), maar vooral
Guangxi mij het meest geschikt.