Oke we zitten nu een beetje met een dilemma.
Dione op tv op 6 juni, Lucas op 7 juni.
Leonie nog op tv op 17 mei (avond) maar op 18 mei volledig stil tijdens songfestival finale.
Dione zei bij tijd voor max op vrijdag 10 mei "aanstaande" week op vakantie te gaan in Frankrijk. Rik was vanaf die 'aanstaande' week ook al vrij van Een vandaag. De presentatoren volgen elkaar daar op en die zijn met 4 dus Rik's 3 weken + weekend zouden er dan perfect in passen. (even afwachten of hij vanavond Een vandaag presenteert)
Waar ik nu vooral mee zit is het volgende. Als ze pas op 18 mei weg zouden zijn gegaan, is dit ruim een week nadat Dionne, Lucas en Rik al niet meer op tv zijn te zien bij hun programma's. We baseren dus eigenlijk de opnames op basis van Leonie ter Braak, waarvan we denken dat mee doet (ze is namelijk vrij actief op sociale media en tot vandaag> ruim 3 weken volledig stil geweest)
Dione en Lukas zouden 'te vroeg' terug zijn als we de volledig 21 dagen opnames tellen.
Nu is er wel door de crew gezegd dat de opnames tegenwoordig geen 21 dagen meer kunnen duren maar gemiddeld 16/17 dagen duren. Tel daar reis en rustdagen bij-op en ik denk alsnog dat je minimaal op 21 dagen uitkomt. 18 mei tot 6/7juni zou dan eigenlijk te krap zijn. Maar als ze aan het begin van die week al zijn vertrokken (neem maandag de 13e bijvoorbeeld) dan zou dat prima passen.
echter is Jaike op 15 mei nog ergens te horen geweest op de radio en post Tina op 18 mei nog een foto.
Nathan is wel al stil vanaf de 11e, en aangezien Dione geen social media heeft is het vrij lastig daarop iets te baseren.
Ik denk alleen dat we minder bezig moeten zijn met "de kandidaten posten weer" aangezien daar geen regel voor is. Lucas is al een week thuis en hij heeft nog niets gepost op social media, behalve 1 keer een story. Het wil niet zeggen dat kandidaten meteen weer op social media gaan. ik denk dat hun vooral word aangeraden nog een paar dagen extra stil te zijn zodat er niets uit op te maken valt.
Nu vind ik persoonlijk Dione de Graaff en Lucas van de Meerdendonk iets meer in het Wie is de Mol profiel passen dan Leonie en denk ik dus dat ze wellicht al eerder zijn vertrokken en nu zoiets een week thuis zijn maar dat de kandidaten nog stil zijn op social media. Je ziet namelijk ook een groot verschil sinds een week qua dingen die hun liken/commenten op instagram bijvoorbeeld.
Ook ben ik even algemene bekendheid gaan vergelijken met vorig seizoen.
Dit is seizoen 20, een jublieum jaar en ik neem aan dat ze toch wel uitpakken met wat grote namen die ze bewaard hebben.
Vorig seizoen waren de instagram volger getallen als volgt
Nikkie: 12,2 miljoen!
Evi 115.000
Niels 107.000
Sarah 80.000
Merel 70.000
Jamie 41.000
Robert 36.000
Rick Paul 32.000
Sinan 22.000
Evelien 16.000
Ja, vóór het seizoen lagen deze getallen iets lager gemiddeld, maar alsnog waren dit op Sinan & Jamie na allemaal vrij bekende gezichten al op voorhand.
Dit jaar hebben we alsvolgt.
Nathan. 41.000
Leonie 19.000
Tina 15.000
Lukas 4.000
Jaike 2.000
Carmen 2.000
Dat vind ik een vrij groot verschil ten opzichte van vorig jaar.
Ik verwacht echt nog een paar grote namen
Dione is een vrij grote naam, en heeft geen social dus opzich zou zij goed in dat rijtje passen alvast.
Als laatste over de locatie.
ik heb even wat opgezocht.
Reizen naar Nieuw Zeeland gaat vaak met een overstap uiteraard.
Nu zijn de meest voorkomende via Dubai/Doha, Bangkok, Singapore, Tokyo, Shanghai)
Dit zou kunnen verklaren waarom Rick (de regisseur) zijn locatie aanstond in China. Wellicht is hij met bepaalde crew via China gevlogen (dit gaat het snelst met KLM)
Rik van de Westelaken zou evt met de kandidaten terug zijn gevlogen via Thailand met een stop in Bangkok.
Thailand als locatie sluit ik verder sowieso uit maar China is natuurlijk wel een optie.
Thailand ligt heel dicht bij China dus wellicht word de locatie daarop gebaseerd (het zuiden van China ligt op een paar uur van Thailand)
Ik vind het gek dat Rik deze locatie heeft uigezet opeens. Het lijkt alsof hij dus heeft gezien dat wij dit doorhadden. Rick's locatie staat nog steeds aan op China
Nu heb ik even opgezocht en deze locatie heeft te maken met activiteiten. Dus ik acht China toch nog heel groot als kanshebber.
Ik denk dus dat het of Nieuw Zeeland of China word als jubileum locatie and i'm fine with both! mooie locaties!