Wouter, Nieky en Hans, welkom in de finale! Die speelt zich af op deze burcht midden op zee: Fort Boyard!
In het Fort zijn achter verschillende kamers opdrachten te vinden. Je hebt er altijd slechts beperkte tijd voor, zoals aangegeven door de "zand"loper buiten elke kamer.
Bovendien hebben jullie algemeen ook beperkte tijd, waardoor jullie niet elke kamer kunnen doen.
Er zijn zes kamers, maar jullie kunnen er maar 5 doen. Het is op tijd, dus je moet me pm'en welke kamer je wil doen en wanneer ongeveer. Dan stuur ik je de link naar die kamer en kan je het spel spelen. Het zijn allemaal flash games waarbij je uiteindelijk een screenshot van jou score naar mij moet sturen.
Als je de beste score hebt in een kamer win je: 3 sleutels en 2 gouden munten.
Als je de 2e beste score hebt win je : 2 sleutels en 1 gouden munt.
Als je de laagste score hebt, win je nog 1 sleutel voor de moeite.
De sleutels kunnen jullie gebruiken om koffers te openen. Er zijn 50 koffers, allemaal met een andere inhoud (geld, nog sleutels of nog gouden munten of een combinatie daarvan).
Met de gouden munten kan je bij mij hints kopen naar de inhoud van de koffers. Het doel is om zo veel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen. Als je nieuwe sleutels en gouden munten vindt in de koffers kan je die weer in zetten om hints te kopen en andere koffers te openen.
Degene die door het correct ontcijferen van de hints de juiste koffers opent en zo het meeste geld verzamelt is niet alleen de winnaar van Fort Boyard, maar zelfs van heel Zap 2.0!
Zoals gezegd ben ik zondag jarig en heb ik dan volk over de vloer en moet ik voor het werk maandag naar de US vertrekken. Dat is 6 uur tijdverschil, dus ik vrees dt wanneer ik van het werk terug kom, het hier al middernacht is ofzo en dat dan niet handig gaat.
Mocht het jullie nog lukken om vrijdagavond en/of zaterdag overdag wat van de kamers te doen ,zou dat geweldig zijn. Het stuk nadien is gewoon posten welke koffer je wil open doen enzo, daar hoeven we niet gelijktijdig voor online te zijn.
Stuur me ook gerust een whatsapp bericht als je kan, dan kijk ik of ik op dat moment ook kan.
Rest me alleen nog om de kamers te omschrijven zodat jullie een vaag idee hebben wat er zich achter de deur bevindt!
Kamer 1 - SLOPEN - je moet me binnen de 30 minuten je beste score doorsturen.
Kamer 2 - BALLETJE BALLETJE - je moet me binnen 15 minuten een screenshot sturen van je winst.
Kamer 3 - VERVEN - je moet binnen 15 minuten een screenshot met je beste score sturen.
Kamer 4 - MULTITASKEN - je moet binnen 20 minuten een screenshot van je hoogste score sturen.
Kamer 5 - GELDVERSPILLING - Speel zo snel mogelijk al je geld kwijt. Stuur een screenshot wanneer je minder dan 0.50 euro over hebt. Hier telt de snelste tijd.
Kamer 6 - SNEL TYPEN - je moet binnen 20 minuten een screenshot van je hoogste score sturen.