Eigenlijk hou ik niet zo van Franse renners, maar vanmiddag toch maar supporteren voor Alaphilippe .
Fransen? Eén gouden regel: nooit juichen voor
Belgen en als het even kan geen Belgische renners selecteren (om die reden zit Wout Van Aert niet in mijn ploeg, hoewel hij daar op grond van zijn prestaties zeker recht op had). Ik zou mijn sportende taalgenoten het allerbeste willen wensen, maar het is simpelweg onmogelijk: de stuitende arrogantie en infantiele, psychotische, fanatieke en aan waanzin grenzende Hollanderhaat van Vlaamse mediafiguren (Wuyts en Vannieuwkerke in het bijzonder) en supporters zijn ronduit ondraaglijk - overigens niet alleen bij het wielrennen, maar bij
alle sporten (Vincent Kompany!). Toen Mike Teunissen in het geel reed, deed Vannieuwkerke er op de BRTN weer alles aan om die prestatie zoveel mogelijk te bagatelliseren. Guillaume Van Keirsbulck en Jens De Keukeleire (
oh, please!) werden daarentegen luidkeels bejubeld. En toen Tim Wellens
virtueel het geel overnam van Teunissen, verkeerde Wuyts zowaar in extase. Supporteren voor Belgen? Pas na een grondige mentaliteitsverandering in het Vlaams Gewest. Maar dat is ijdele hoop, vrees ik...